Gå til innhold

Rutiner- 5 mnd...hvilke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og lurer på hvordan rutiner dere har for dagene?

når står dere opp, når sover ungen,hvor ofte/lenge..?

hva spiser h*n og når????

Skrevet

Gutten min er 5 mnd og en uke.

Vanligvis er det morgen ca mellom 6.30 og 7.00. Da står vi opp og vi leker litt etc før han må ha seg en dupp ca 1,5 - 2 timer etter han har våknet. Han sover ute i vogna og i mens kooser mor seg med morgenkaffe;) Han sover alt i fra tre kvarter til nærmere halvannen time. Deretter er han våken igjen 2-3 timer før han må sove litt igjen. Her varierer det også hvor mye han sover. Stort sett har han tre hviler i løpet av dagen. Vil tro at han natten medregnet sover inntil 16 timer ca..

Når han er våken er han svært selskapssyk, men kan ligge alene å leke ganske lenge når han er godt utsovet og mett. Ruller over til mage og blir rasende når han ikke kommer seg over på rygg igjen:)

Jeg fullammer enda, og han har ikke smakt annet enn morsmelk enda. Regner med å fullamme et par uker til før vi starter med mat. Han spiser ca hver 2,5 -3 time på dagtid og på natta går det 3-4 timer mellom hvert måltid. Ser frem til litt roligere netter snart, men det går ganske greit.

Vi legger ham ca 19, og stort sett sovner han av seg selv innen 10 minutter. I blant går kveldsrutinen galt og han sovner ikke før sent, men stort sett går det ganske fint.

Skrevet

Jeg slenger meg på her jeg, selv om snuppa mi ikke er riktig 5mnd enda.

Her står vi opp om morgenen alt mellom 08:00 og 09:15. Da spiser hun og leker på babygymmen og så går vi trilletur kl 10. Da sover hun som regel hele tiden. Er hjemme igjen etter et par timer og da er det mat igjen. Leker på babygymmen, synger, ser på tv, leser bok og leker et par timer, og så sover hun 20-30 min. Mer mat og lek og sover kanskje en dupp sånn rundt kl 16:30. Bader sånn kl 18:30 (ikke hver dag da) og ammer henne rett før hun legger seg. Sovner nesten alltid av seg selv i løpet av 5-10 minutt. I det siste har hun sovet fra 19-02 før hun skal ha mat om natta, og så er det mat en 2-3 ganger før vi står opp.

Skrevet

Står opp ca 09. Har litt liten matlyst på morran, så spiser bare litt pupp da. Pupp igjen 1045 og deretter ut i vogna. Sover ca to timer. Pupp kl 14, i vogna kl 15 og sover nye to timer, pupp kl 17, grøt og pupp kl 1915. Deretter pysj og natta. Sover til kl 09, avbrutt av pupp kl 07. Sånn går nå dagene...

Skrevet

Står opp mellom 8 og 9. Mating, evt. bading og så leker vi litt før mor tar seg en dusj ( har med vesla på badet i vippestol ). Så følger litt leking med babygymmen mens mor koker flasker og ordner litt. Ut på trilletur, da sover hun gjerne et par timer, ny materunde når vi kommer hjem, deretter følger mer leking, litt lesing og masse kos når pappa kommer hjem fra arbeid. Ca kl. 18 tar vi på pysjen, vi sitter bare og koser og roer ned lekingen før siste måltid, og ca kl. 20-20.30 er hun i seng. Hun våkner sjelden for mat før nærmere kl. 7-7.30 neste morgen. Hun pleier å sovne mens hun får mat, og sover så til mellom 8 og 9. Veldig greie dager:)

Skrevet

Vi står opp mellom 07.30 og 09 - og dagene varierer ettersom vi er variable i våkning om morgen... ;P

Når vi står opp får hun mat (noen ganger mme og noen ganger grøt), så er hun våken i ca 2 timer - hun leker på gulvet, eller jeg leker med henne i sofaen. Så sover hun en halvtime, ganske nøyaktig.

Hvis hun har fått mme på morgenen får hun nå grøt, hvis hun fikk grøt er det kanskje litt mme nå - dette kommer også an på når vi sto opp, og når hun fikk mat på natta.

Så er hun vel våken 1,5 - 2 timer før hun legges ut i vogna, der sover hun 1,5 - 3 timer, varierer fra dag til dag.

Neste flaske er 14 - 14.30 (om hun ikke sover lenger da) og så er det leking på gulvet, eller med meg.

Noen ganger får hun litt frukt ved 16-tiden og så er det grøt ca 17.45. Deretter badet i 18-tiden, og velling på flaske til slutt, og i seng 18.30 - 19.30...

Så får hun mat i senga mellom 22.30 og midnatt, og deretter ved 4-tiden som regel.

Skal prøve å få mer rutiner rundt når det er mat nå... :S

Skrevet

Så godt å lese flere sine erfaringer...

Skal ha hardkjør her for å få skikkelige rutiner her nå...Er så slitsomt uten litt "fritid" på kvelden..

så opp og stå rundt 9.. sove rundt 10.30...

neste soverperiode ca klokken tre... ikke sove noe etter klokken fem..

for så natt i syv-åtte tiden?? :D

Det må vi jo klare vi og.. :)

*krysse fingrene*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...