Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Gutten min på 4mnd våkner etter ca 45 min etter å blitt lagt for kvelden.Leste at disse intervallene av dyp søvn varer ca 45 min,så kommer den lette søvnen hvor de er lettere å vekke.han pleier da å våkne å skrike.han finner ikke roen eller søvnen igjen av seg selv.mange ganger ender det med at vi må ta han med opp igjen,og da kan han være våken et par timer igjen.jeg ønsker ikke å ha det slik hver kveld.noen som har tips til hvordan vi kan få han lett inn i den dype søvnen igjen etter han våkner?isted sovnet han tilslutt i vår seng,men skrek bare da jeg la han i sin egen seng.planen min er nå å gå opp etter ca 40 min å legge meg ved siden av han igjen,så kanskje han da vil sovne igjen raskt?når han da ser jeg ligger der hos han..men jeg kan jo ikke holde på med det heller..ikke sikkert det funker heller da..
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 28. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. november 2008 Sånn som jeg fryktet..jeg rakk meg ikke opp før han våknet.tok akkurat 45 min d..la meg i sengen å prøvde å gi smokk og roe, men han hylskriker..skriker seg jo helt ut stakkar.hvordan kan det være sååå vanskelig å finne søvnen igjen? vi sliter på dagtid og med dette.nå for tiden får jeg han ikke i søvn lenger.ikke i vogna engang som vi gjorde før.jeg pleide å rugge skikkelig på vognen,helst over dørkarmen,det funket.men ikke nå lengre.nå sovner han kun i bila når vi kjører.eller tilslutt når vi ender med å gå og gå med han i armene.huff a meg:)ser jo han er trøtt og gnur seg i øynene,men nekter å sovne..hehe
Vivan Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Har det vært sånn lenge da? Har hatt samme sjauen med jenta mi, to perioder. Både med å legge for kvelden, men også det der med at de våkner etter 3 kvarter. Kjedelige greier. Du er ikke alene... Føste perioden var ho 5 mnd og det skjedde etter at hun hadde en eneste "dårlig erfaring" med å våkne. (På fremmed rom, på dagen!) Hun rakk å blir redd tenker jeg. Lå alene ett halvt minutt før jeg rakk opp til henne. Så ble det vanskelig å legge henne i hele 1-2 mnd etterpå... Måtte venne henne sakte men sikkert til å finne søvnen selv. Masse trøst og kos i starten, amming i senga osv, og sakte men sikkert strengere og strengere rutiner etter som at hun ble tryggere igjen. Det funket, og så kunne vi bare legge henne og gå igjen. Men nå er det det samme styret igjen, ford hun har fått tenner og har våknet med tannvondt pga det et par netter. Nå er tannvontene over, men hun har vennet seg til å våkne og skrike, så hun bare gjør det "uten grunn". De venner seg fort.. Da blir det å sakte men sikkert avvenne igjen, og bruke morsinstinktet til å føle på hvor raskt man kan presse på en ny vane, eller avvenne med uvane. Det er mammaen/pappaen som kjenner ungen best Dette var mulig ikke noe godt svar på innlegget, men jeg kjente meg så igjen..
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 28. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2008 Ja det har vel alltid vært sånn til natten...de første 3 mnd var det kollikk døgnet rundt, så etter det var det søvnen vi begynte å legge merke til var vanskelig.han har blitt bært på hele livet han å fått masse kos.så det er kanskje litt vanen også.men nå er jo det og vanskelig å få han i søvn med byssing..
Nattinatta Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 kjenner meg godt igjen. vi har ikke store problemer på natt heldigvis. og skjer det kan vi roe han etter mye bevegelse. på dagen sover han aldri mer enn 45 min uten at vi går tur siden ha da hele tiden er i bevegelse og går greit inn i neste søvnfase... lillegutt hadde kolikk de 3 første mnd og ble da avhengig av bevegelse for å finne roen og søvnen. jeg har nå begynt å avvenne han med dette, han er nå 4 mnd. fant ut at nok var nok, og satt ehardt mot hardt. jeg har valgt å bruke hysj-metoden. der jeg sitter ved siden av lillehutt HELE tiden, har hånden min på brystet han slik at han kjenner at jeg er hos han og lager hysje lyder, slik at han hører meg. har holdt på i noen dager, og han roer seg raskere, men er ikke i mål enda...det kan gå fra 3 til 30 min. dag som natt... og jeg går aldri med han lengre når han skal sove.... en må være konsekvent, men også tollerere litt grining. en kan nesten ikke komme utenom... men det må en jo kjenne etter selv, og hvilken metode sompasser dere best! men selv mener jeg at de ikke har vondt av å skrike litt under greie forhold. altså ikke alene. var kanskje ikke så mye til hjelp, da det kanskje ikke kan sammenliknes helt.. men lykke til
lanoforliten Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 Hvor lang tid går det fra siste dupp til han legger seg for natta? Min erfaring er at min er lettere og legge og sover MYE bedre og roligere når det ikke går mer enn to-tre timer mellom enn hvis jeg "piner"henne i fire timer... Da blir hun overtrøtt og virker som om hun ikke klarer å komme over i dyp søvn så lett. Hun kaver seg liksom bare opp og klarer ikke å lande hvis du skjønner...
Nattinatta Skrevet 29. november 2008 #7 Skrevet 29. november 2008 her burde det ikke gå mer enn 2 timer mellom duppene.. ellers blir han veeeldig sutrete
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 29. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. november 2008 Det går et par timer mellom her også..eller vi prøver hvertfall det da..ser det på han når det har gått ca to timer,å prøver da å legge han,men nei nekter å sove,bare skriker.istad skulle pappaen ut å gå trilletur med han, ikke det nyttet engang.måtte bare gå hjem igjen.tilslutt sovnet han i armene hans mens han gikk,da la vi han over i vogna,som han sover i på dagtid,men han våknet igjen hylende etter ca 45 min..blir snar gal av dette jeg..prøver å få til to "lange" dupper og en kort en på kvelden.det virker som han tilslutt sovner av ren utmattelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå