Gå til innhold

Å kjøpe kondom til ungene sine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange som reagerer på at en person kjøper kondomer til en 17-åring, men jeg ser ikke problemet, for å være ærlig. Når man er 16 eller eldre har man da passert den seksuelle lavalder, og er i sin fulle rett til å ha sex? Er det ikke bare bra at foreldre hjelper barna sine med å skaffe prevensjon, så de ikke risikerer sykdommer og uønskede graviditeter?

Greit nok at det å gi kondomer kan sende ut signaler om at "det er greit å ha sex", men er ikke det en bra ting da? Syns det er mye verre med foreldre som oppdrar ungene sine til at sex er en synd og en uting, sånn blir det ustabile folk av.

Skrevet

Helt enig.

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Hvis mine barn kommer til meg og spør om jeg kan hjelpe dem med å få fatt i prevensjon fordi de ikke har råd til eller tør å f.eks kjøpe kondomer selv, håper jeg at jeg gjør det med glede. Jeg håper jeg kan oppdra mine barn til å ha et åpent forhold, til å beskytte seg og til å ha et naturlig forhold til sex.

Skrevet

Ser heller ikke problemet.. Bedre med kondomer til 16åringen, enn at h*n kommer 9mnd senere med en baby, eller en sykdom. Bedre og lære de hvor viktig det er, enn og ha på skylapper og tenke at de ikke har sex for det er galt, og de er unge..

Skrevet

Jeg var selv 15 første gang jeg hadde sex, og det var egentlig de fleste av venninnene mine også. Det finnes mange fæle sykdomshistorier og hjemmeaborter, så jeg syns det er greit å gi prevensjon til ungene.

Skrevet

Det blir noe helt annet enn røyk (og alkohol) Når den dag kommer at mine blir seksuelt aktive, så håper jeg de er såpass oppegående at de vet å beskytte seg. Om ikke, skal de fanden meg få prevansjon dyttet opp i trynet;-)

Skrevet

de kan vel kjøpe kondomer selv? det er ingen aldersgrense på det. men ja, ville kjøpt kondomer til datteren og sønnene mine hvis de var fyllt 16 og hadde behov for det

Skrevet

Jeg og min mann har blitt enige om å ha en boks på badet med kondomer, slik at ungene kan ta om de føler for det når de blir større. Så når vi tar praten med de etterhvert så sier vi ifra at det ligger der om de skulle trenge det engang. Ungene våre er ganske forskjellige, så tror ikke alle hadde tort å spørre oss om det.

Mammaen til min første kjæreste kjøpte kondomer til oss. Ikke fordet at jeg syns det var ekkelt, men penger er ikke det som florerer når man jeg 16 ikke for meg hvertfall. Men kjøpte også til henne husker jeg, så ikke på det som noe problem heller. (de bodde veldig øde, lang vei til nermeste butikk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...