Gå til innhold

Når legger dere babyen ca 4 mnd? Og hvor lenge sover de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med Jr, 4 mnd, og med skikkelig lakenskrekk! Han hater å bli lagt i senga om kvelden, skriker som en gal. Det som gikk så fint i over en mnd med bare å gi smukk og si god natt, er nå forandret seg til å bli en kamp hver kveld! Han ser ikke ut til å trenge særlig mye søvn den gutten. Sover max 2,5 timer tilsammen på dagtid. Nå har jeg lagt ham ca 20.00, men har prøvd å legge ham kl 19 en uke nå, men det som skjer er at han sover bare 1/2 time og så er han lys våken. Ligger og leker og koser seg nå kl 21, ikke det minste trøtt. Er det fordi han ikke trenger mer søvn mon tro? Han sover oftest ganske godt mellom kl 22- 07, men det er avbrutt av minst 3 måltider pr natt. Har hatt nok melk til nå, men det røyner på med søvn på meg også, så i det siste har han fått flaske om kvelden slik at han ikke skal gå til sengs sulten. Erfaringer?

Skrevet

He he, høres ut som en skikkelig luring som vil ha med seg alt ;) Vår gutt på 4 mnd legger seg mellom kl.18.30-19. Da er han sutrete og trøtt. Sover greit til etter 02,men da begynner "morroa", gjerne 3 måltider etter dette og opp. 06.30.. Går rundt som en zombie til tider jeg... Han sover ikke mye på dagtid denne gutten heller, max 3 lurer på 30-40 minutter.. He he.. Meeen skjønne er de ;) Håper snart han vil sove rundt om natta iallefall, kan trenge det snart..

Skrevet

høres akkurat ut som jenta mi, Sensommerbaby08, men hun sovner som regel som en stein rundt kl 19. MYE mating i løpet av natta her også. Men som regel er jeg heldig og så sovner hun igjen etter kl 07 og sover en-to timer til.

Skrevet

God å tenke på at vi er flere ;) Heldig som får ett par imer til på morrakvisten, klarte å lure han av og til før, men nå er det full stopp! ;)

Skrevet

Vi legger gutten vår ca kl 20 på kvelden og da sover han uavbrutt til ca kl 8 på morningen. Vi slet voldsomt før. Han hylte så han ble helt lilla når vi prøvde å legge han, så til slutt bestemte vi oss for å være steinharde og kjørte 14 dager med skikkelig militært regime på døgnrytme. Fulgte MAGI-rytmen fra sovecoach.dk, og når vi la han på kvelden brukte vi en blanding av opp/ned (fra sovecoach) og hysj-metoden. De første dagene holdt vi på i timesvis, men etter de 14 knallharde dagene våre, hadde vi en helt ny gutt. Glad og fornøyd hele dagen, og som en drøm å legge på kveldstid. Nå legger vi han, og må kanskje inn 1-2 ganger for "å sette i pluggen" (smokken). Vi sliter fortsatt med å få han til å sove på dagtid, så uten trilleturer sover han bare ca 1/2 t før han våkner, og trenger da mange små lurer. Så vi triller... Det hører vel også med til historien at vår gutt (4,5 mnd) får grøt til middag og velling til kveldsmat. Det var etter vi innførte velling at han begynte å sove så lenge på morgenen. Før det våknet han som regel mellom 5 og 7, fikk litt mme, og sov til ca 8 etter det. (Vi har aldri fått til dette med amming - og jeg innbilder meg at det er lettere å få mme-barn til å sove natten gjennom...)

Svarte jeg på det du lurte på nå, tro...?

Skrevet

Har ei augustjente som legger seg for kvelden like før 19. Da sover hun til 8 - 9 morgenen etter.

Våkner en gang i 5 tiden for en liten melkesup, men sovner umiddelbart igjen etterpå.

Dette gikk seg til av seg selv da hun kom på eget rom like før hun var 2 mnd.

Skrevet

Ja, de er jo forskjellige disse små. Godt å høre jeg ikke er alene om å ha et våkent barn, samtidig skjønner jeg mammaene her som er som zombier. Har hørt at sånne miniser som min skal legges kl 19, men det fungerer ikke på min. Har hørt han er litt for liten til å "dresseres" til å sove ennå. I allefall jfr helsesøster her.

Skrevet

her har vi ei lita ei som sover en dupp tidlig kveld/sen ettermiddag..denne er på ca en halvtime...

etter dette er hun våken..når hun da tar natt er alt mellom klokken 19 og 23... men der imellom..så er det pupping igjen i 00-01 tiden pluss et par ganger til før morningen er her.. :)

Skrevet

Snart fem mndr her, og hun legger seg kl 19, spiser en gang for natta og sover så til rundt kl.06.30 - 07.00

Skrevet

Jeg legger gullgutten rundt syv halv åtte og da sover han til rundt åtte nitiden på morgenen. vi begynte med rutiner veldig tidlig holdtt på en måned vel å få de til.. etter det er gutten vår alltid blid og fornøyd. han sov veldig dårlig på dagen før også, men når kveldsrutinene var på plass begynte gutten å sove to til tre timer dagene også. vi gir han grøt på kvelden så får han fire andre måltider på dagen. etter vi begynte med grøt så har han begynt å sove hele netter. så jeg anbefaler til alle som har små barn som er mye våkne på nettene å begynne med rutiner og grøt. men vær tålmodig når det gjelder rutinene det tar tid få det til. men plutselig en dag så funker de;)

Skrevet

Jenta vår på snart fire måneder legger seg ikke før tidligst halv ti, ofte blir det senere ettersom hun ikke er trøtt. Da sover hun med (2-3-4 eller flere ammepauser i løpet av natta, dette varierer veldig) til ca kl. 9-10 dagen etter.

Det er altså flere babyer som ikke vil legge seg tidlig, men hun sover nå heldigvis litt lengre på morgenen så jeg føler jeg får nok søvn :)

Skrevet

Jenta vår er 4,5 måned, får grøt og mme før hun legger seg ca klokken 2030. Sover til 0200 får mme sover til 0700 får mme og opp igjen klokka 0900-1000.. Også har vi masse smokkeputting innimellom dette på natta.. *sukk*

Det at alle mme-barn sover raskere over natten er iallefall tull!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...