Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan noen svare med?

Jeg jobber 100% og vil ta ut 54 uker og 80% lønn, lurer på hvordan det blir med ferie 2010? Har man tjent opp feriepenger? Har termin i mai 2009. Far er heltidsstudent, hvor mange uker kan jeg få overfør fra han? Er de i tillegg til 54 uker eller er di inni der?

Håper noen kan svare meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139195941-hei-lurer-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fedrekvoten er inkludert i de 54 ukene, og hvis far er heltidsstudent og ikke har opparbeidet seg rettigheter får du overført alle ukene hans.

Vet du om du får lønn fra jobben under permisjonen eller får vil du få utbetalingene direkte fra NAV ?

Hvis du får lønn fra jobb, opparbeider du deg feriepengerettigheter som vanlig. Får du foreldrepengene utbetlat direkte fra NAV, får du kun feriepenger for de 15 første ukene i permisjonen, som vil gi deg maks ca 11 tusen i feriepenger.

Du vil i allefall få feriepenger for det du har tjent fra januat ferm til permisjonen og så for de førtete 15 ukene av permisjonen om du velger 80% utbetaling. Om arbeidsgiveren din betaler ut foreldrepenger til deg og selv ordner refundering fra nAV kan det hende du får feriepenger for hele tiden.

Om faren ikke har jobbet noe i tillegg til studiet og derfor ikke har opptjent seg rettigheter til permisjon kan du søke om å få øverført fedrekvoten på 6 uker til deg.

Det blir da 54 uket til deg alene(fedrekvoten er i disse ukene).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...