Gå til innhold

Trenger litt hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer på en ting, har hørt rykter om at om man føder før termin, må man tilbake i jobb før.

Jeg fødte min sønn 10 dager før termin, og skal tilbake i jobb 15jan09, vil d si jeg må tilbake den 5.?

Eller gjelder dette kun de som føder FØR de 3 ukene man er permitert før fødselen?

Håper noen har et svar! :)

Skrevet

Du skal starte på jobb som planlagt. I forbindelse med fødsel har man x antall uker til rådighet. Minst tre av disse må tas før fødsel. Du fødte i løpet av disse ukene, så alt er som planlagt!

Skrevet

jeg tror kanskje at hun over meg tar feil, uten at jeg vet helt sikkert. Men ei jeg jobber med, fødte en uke før termin, og hun måtte begynne å jobbe igjen en uke tidligere. Dette fordi hun bare hadde hatt 2 uker permisjon da hun fødte, og da mistet hun en uke permisjon.

Ville ha sjekket med Nav jeg altså.

Skrevet

Hun første tar feil.

3 uker skal tas før fødsel føder du før begyner du rett på de ukene som du skal ha etter fødsel. Du får ett skriv fra NAV om når permisjonen din er over. Og om du har regnet deg frem til den 15.jauar ut fra ul termin og fødte 10 dager før dette skal du begyne den 5.januar.

Skrevet

Hei

Jeg tok ks en uke før termin og jeg må på jobb en uke før. Veit ikke om det sammen gjelder for vanlig fødsel men burde jo nesten det selv om en vanlig fødsel ikke kan planlegges på samme måte...er jo mange som føder før termin...

Skrevet

Jeg fødte 3 uker før termin, og ble trukket mer enn 3 uker i permisjon. Så du blir trukket ja.

Skrevet

Ja man blir trukket. Jeg fødte 10 dager før termin og må tilbake 2 juli istedenfor 12 . . . veldig irriterende, men sånn er det visst :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...