Gå til innhold

Forsikringsrådgiver - er det en ålreit jobb? noen som er det her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva går jobben ut på, og ca. lønn?

Fortsetter under...

Skrevet

Det er bare et annet ord på selger.

Jeg startet som det hos Gjensidige for en del år siden, men de kalte det kunderådgiver, sluttet etter noen få uker.

Det det gikk ut på hos de iallfall var å ta imot telefoner fra kunder som hadde spørsmål og i samtalen flette inn nye tilbud, grave fram hva de trengte og selge en ekstra forsikring eller to.

Arbeidsmarkedet blir flinkere og flinkere å finne på alternative og spennende titler på jobben selger.

Skrevet

Jeg har vært forsikrings-rådgiver, både på innkommende tlf (Kundesenter) og oppsøkende salg. Syns det var en ok jobb, men ble "fort" lei (jobbet som det i 5 år) Er ikke drømmeyrket mitt, og blir ALDRI å gjøre det igjen. Det var utrolig mye fokus på salg der jeg jobbet, og det var nesten som man ble truet med sparken dersom man ikke solgte til budsjett hver uke. Videre ble vi målt på antall samtaler, samtalelengde, antall ubesvarte anrop osv. Lønna mi var på rundt 150 i timen.

Kundesenterjobben var salg og service på innkommende samtaler, mens den andre jobben var oppsøkende salg pr tlf,kundebesøk, samt stå på stander/messer ol.

Skrevet

Det var det jeg tenkte. Det er ca. samme jobben som jeg har nå, og det er derfor jeg vil bytte! Det ER mange fancy titler ute og går, og ikke alltid så lett å sile ut hva som faktisk er en telefonselgerjobb.

Det er utrolig mye telefonselger og callsenter jobber, men det vil jeg ikke jobbe med! Da får jeg lete videre,

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Nå ble jeg veldig skeptisk... Mannen min starter hos If 5 jan som Forsikringsrådgiver... Jeg får håpe han klarer det.. Han får fastlønn bare i de 3 første mnd.. Så skal vi leve på det han klarer å selge.

Skrevet

Det var If sin stillingsannonse jeg så. Drive med aktivt salg over telefon er ikke noe for meg i hvert fall.

Annonse

Skrevet

Er det i buskerud de trenger folk på If?? Drammen

Skrevet

Var i Sandvika den annonsen jeg leste på finn i sted.

Skrevet

Ville nok heller søkt på jobb i selve If eller noen av de andre forsikringsselskapene. 3 mnd fast lønn og så provisjon tror jeg er beintøft, og oppsøkende salg er ikke noe særlig, - mitt personlige syn. Kjenner mange som jobber med rådgiving innen forsikring og finans, og har tidligere jobbet i samme bransje, og de har fast årslønn, gode forsikringsordninger og evt. bonus årlig i tillegg mm. Mye tryggere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...