Turid Laila Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Hva går jobben ut på, og ca. lønn?
It's all about me Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Det er bare et annet ord på selger. Jeg startet som det hos Gjensidige for en del år siden, men de kalte det kunderådgiver, sluttet etter noen få uker. Det det gikk ut på hos de iallfall var å ta imot telefoner fra kunder som hadde spørsmål og i samtalen flette inn nye tilbud, grave fram hva de trengte og selge en ekstra forsikring eller to. Arbeidsmarkedet blir flinkere og flinkere å finne på alternative og spennende titler på jobben selger.
Pocoyoツ Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Jeg har vært forsikrings-rådgiver, både på innkommende tlf (Kundesenter) og oppsøkende salg. Syns det var en ok jobb, men ble "fort" lei (jobbet som det i 5 år) Er ikke drømmeyrket mitt, og blir ALDRI å gjøre det igjen. Det var utrolig mye fokus på salg der jeg jobbet, og det var nesten som man ble truet med sparken dersom man ikke solgte til budsjett hver uke. Videre ble vi målt på antall samtaler, samtalelengde, antall ubesvarte anrop osv. Lønna mi var på rundt 150 i timen. Kundesenterjobben var salg og service på innkommende samtaler, mens den andre jobben var oppsøkende salg pr tlf,kundebesøk, samt stå på stander/messer ol.
Turid Laila Skrevet 28. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2008 Det var det jeg tenkte. Det er ca. samme jobben som jeg har nå, og det er derfor jeg vil bytte! Det ER mange fancy titler ute og går, og ikke alltid så lett å sile ut hva som faktisk er en telefonselgerjobb. Det er utrolig mye telefonselger og callsenter jobber, men det vil jeg ikke jobbe med! Da får jeg lete videre, Tusen takk for svar
Tingeling med 2 troll Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Nå ble jeg veldig skeptisk... Mannen min starter hos If 5 jan som Forsikringsrådgiver... Jeg får håpe han klarer det.. Han får fastlønn bare i de 3 første mnd.. Så skal vi leve på det han klarer å selge.
Turid Laila Skrevet 28. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. november 2008 Det var If sin stillingsannonse jeg så. Drive med aktivt salg over telefon er ikke noe for meg i hvert fall.
Tingeling med 2 troll Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Er det i buskerud de trenger folk på If?? Drammen
Turid Laila Skrevet 28. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. november 2008 Var i Sandvika den annonsen jeg leste på finn i sted.
ToPrinsesser<3 Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 Ville nok heller søkt på jobb i selve If eller noen av de andre forsikringsselskapene. 3 mnd fast lønn og så provisjon tror jeg er beintøft, og oppsøkende salg er ikke noe særlig, - mitt personlige syn. Kjenner mange som jobber med rådgiving innen forsikring og finans, og har tidligere jobbet i samme bransje, og de har fast årslønn, gode forsikringsordninger og evt. bonus årlig i tillegg mm. Mye tryggere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå