lille me og mine Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 jenta mi er så og sei konstant syk etter at hun begynte i barnehagen i høst. hun klarte seg fint uten noe som helst til og med september, men i oktober begynte det. først kom snørret også feber, hoste og slim. nå i november har hun hatt det i tre omganger, med bare en ukes mellomrom på hver gang. Jeg hadde henne i barnehagen for første gang på en uke nå på mandag, og nå (fredag) er hun pikamed blitt syk igjen! snørret kom tilbake i går etter pause i to dager, og i ettermiddag kom feberen! begynner å bli lei, savner å ha jenta mi i godt humør og full av energi som hun vanligvis er! savner lille rampejenta! nå er hun jo så og si hele tiden syk og slapp... vært med legen et par ganger siden hun hadde tre ørebetennelser i vår, så vet det ikke er noe annet som ligger bak... andre der ute som sliter med det samme, og som er lei av å bruke helgene hjemme under husets fire vegger?
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Jeg har det akkurat på samme måte med datteren min på 2 år. Hun begynte i barnehage for første gang i august i år og har vært snufsete og med litt hoste helt siden hun begynte der. Noen dager har hun vært med feber også, og da er hun hjemme. Men føler at jeg kan ikke ha henne hjemme hver gang hun er snufsete heller, da får hun jo aldri vært i barnehagen. Er sinnsykt lei av det der
Carta Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Du er ikke alene. Lillegutt her har gått på hostesaft i snart 4 uker (i samråd med lege). Er et par ganger jeg syns det har virka som han blir bedre, men så er det på'n igjen. I følge legen vår, så er det veldig vanlig at man blir smitta av en ny forkjølelse når man begynner å komme seg av en annen Ettersom imunforsvaret alt er svekket av en infeksjon, så slipper den nye lettere til. Er noe pes spør du meg! Er jo ikke noe moro når de små er dårlige heller da! Får så vondt i mamma-hjertet mitt når lilleplutten hoster til han brekker seg eller kaster opp... Ikke noe moro... :S Vil ha han frisk nå alstå! Nå er det nok forkjølelse for i år! Er jo forøvrig veldig vanlig (i følge "alle") at de blir mye syke første barnehagehøsten da. De blir jo utsatt for mye nye og mere bakterier, så vi får bare komme oss gjennom det som så mange andre gjør. Selv om min er den som har vært mest syk i barnehagen sin... :S
MathildeC Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Jenta vår begynte i barnehage 1.september, og har så og si konstant vært forkjølet siden, litt stygg hoste også men legen mente den var grei.. Men hun er i like godt humør, så sånn sett er vi ikke like plaget som dere.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 Carta, mente da legen at det vil lønne seg å holde barnet lengre hjemme fra bhg, til det er helt friskt? Så det ikke er så motakelig for nye forkjølelser? Vil det da kanskje totalt få færre sykedager?
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 nei,lillebror er nesten ikke syk han,må ha en kjempe immunforsvar han. storebror og lillebror går i samme bhg,men storebror er ti ganger mer hjemme enn lillebror er. er helt normalt at de er mye syke første året.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 29. november 2008 #7 Skrevet 29. november 2008 Ja, her har det gått i ett! På toppen har vi også blitt mye syke. Har talt åtte forkjølelser og en omgangssykerunde siden 1. august Vi er ganske slitne hele hurven.
lolipoli Skrevet 29. november 2008 #8 Skrevet 29. november 2008 Min datter har vært syk i 3 måneder non stopp siden hun begynte i barnehagen! Først halsbetennelse, så øyebetennelse og halsbetennelse igjen. Nå er hun forkjølet igjen... Savner jenta mi når hun er frisk og blid:-(
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 1. desember 2008 #9 Skrevet 1. desember 2008 ar man barn som har nettopp startet i bhg så må man forvente at de er mye syke. begynner å bli lei av alle som syter å klager på syke barn,pass på å ikke sende barna i bhg før de er ordentligfriske og vært frisk en hel dag hjemme før dere sender de i bhg,da kan hvertfall dere være med å bidra til at andre ikke blir syke og kanskje de igjen gjør det samme,plutselig er de ikke syke så mye. første året i bhg er normalt å være mye syk,andre bakteriet og i det hele tatt,de som ikke tåler at barna ersyke har vel ikke noe med å ha et barn i bhg da.
Mamma_til_smurfen Skrevet 1. desember 2008 #10 Skrevet 1. desember 2008 Det er vel ikke snakk om å ikke tåle at barna er syke, men man blir litt lei når det går i ett. (Jada, jeg vet man må regne med det når de begynner i barnehage...) Lille-smurfen har hatt to lungebetennelser siden hun begynte 1. oktober, og har vært konstant snufsete. Og ja, jeg er kjempelei! Synes synd på henne som er syk hele tiden, selv om hun bare er slapp når hun har feber og absolutt ikke ellers..
fox`y Skrevet 1. desember 2008 #11 Skrevet 1. desember 2008 jaaa. Mine gutter har vært konstant syke siden i høst. De er begge astma barn så tar lett til seg basselusker. De har vært tett og snørrete helt siden start. Atpå til har de hadd influensa, omgangsjuka flere ganger, feber VELDIG ofte,Lungebettennelse,brannkopper og kraftig virusinnfeksjonen(elste har en runde med d nå igjen,diare,feber,kraftig hoste,slapp) Jeg er stort sett alene med gutta jeg da siden mannen jobber på sjøen, han var hjemme kunn 1 uke sist, å da var gutta nogenlunde frisk. Men når han dro så fikk vi alle spy sjuka, d er så typisk. Men d må jo gi seg snart, må prøve å tenke litt positivt oppi allt styret selv om mann er kjempe sliten.
¤ my precious ¤ Skrevet 1. desember 2008 #12 Skrevet 1. desember 2008 Pilten min begynte i bhg i august og har vært syk siden... Nesten like mye hjemme som han er i bhg, veldig slitsomt.Men han var mye syk før han begynte i bhg også da. Nå de 3-4 siste dagene har han vært bedre enn på lenge, så krysser fingrene for at det holder seg sånn litt nå :-) Han har trøbbel med store mandler og falske mandler, så det har nok en liten invirkning på antall sykedager...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå