Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Dette er det jeg har kjøpt nå: Tannbørste Goteri i en julestrømpe 20 pk med røyk Komdomer Hårstrikker Sminke koster Trenger tips til og fylle opp hele kalenderen. Ikke dyre ting.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 en 17 åring skal ikke trenge julekalender syns jeg
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Jeg tror og håper det innlegget er en spøk.......?!!!!!????? En som er gammel nok til å røyke og ha sex er vel ferdig med julekalendere? HALLO!!!!
blond Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Skrapelodd, gavekort på kino, engangsbillett til svømmehallen
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 kondomer og røyk syns jeg var litt spesielt... Lipsyl, penner, duftelys, tyggis, ansiktsmasker (sånne små pakker til 10 kr) badekuler (hvis dere har badekar)julepynt, ramme, smykke, hårpynt, sokker, truser, strømpebukse, sjokolade, dent eller lignende, håndkrem, dusjsåpe, shampoo, cd, pocketbok, ja....nå ble det tomt i mitt hode gitt!
prekæs Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Enkelt og greit. Du kjøper griseflax til ti kr stykke for resten av dagene. Var populært her.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 herregud, jeg har ikke ord ..... Er det virkelig vanlig å lage julekalender til en 17 åring nå fortiden.? Skjønner at ting har forandret sag siden jeg var 17. Men hva er aldersgrensa da?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 jeg fikk julekalender i fjor av min kjæreste. var da 17 syntes bare det var koselig jeg.. han fikk også av meg.. jeg fikk også av min mor, men det var fordi min søster fikk på den alderen så hun ville ikke gjøre forskjell, nå når jeg ikke bor hjemme får jeg ikke selv om søsteren min fikk på den alderen men det bryr meg egentlig ikke.. me å sambo gjør det ikke i år pga litt dårlig råd og slikt, men tenkte å gjøre det igjen neste år.. men da blir det litt småting som snop å lapper med gjerne 1 koselig midagg, 1kinotur, 1times masasje å slike ting.. min søster fikk av sambo sin når de bodde sammen også, da kjøpte mamma inn ting menst han betalte..
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 28. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. november 2008 Takk for gode tips.
fumlis og skrikerungene Skrevet 28. november 2008 #11 Skrevet 28. november 2008 Kjøp et par six-packs med øl som du fordeler på de resterende dagene. Det blir hun sikkert glad for;-)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #12 Skrevet 28. november 2008 Kondomer og røyk?? javel... Gurimalla! Er du mor til denne jenta?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 28. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 28. november 2008 Nei jeg er tanten hennes.Hun bor hos meg. Og syns du det er så rart at en 17 åring røyker og har sex. Det er vel bedre at hun beskytter seg og ikke blir gravid . Kondomer er dyrt og blir ikke prioritert av en 17 åring med dårlig råd. Hun røyker og det er ingenting jeg får gjort med det .
KaMa Skrevet 28. november 2008 #14 Skrevet 28. november 2008 En som røyker, røyker ikke mindre fordi om vedkommende ikke får en pakke røyk. Det eneste som skjer er at hun sparer de kronene. Og en som puler, puler bare sikrere med kondomer enn uten. Fatter ikke hva dette skal være å lage nummer av.. Av og til lurer jeg på hva for etterlevninger som bor her inne..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #15 Skrevet 28. november 2008 hvis jenta røyker, så er det vel det samme om mamman hennes legger røyk i julekalenderen, tipper hun kjøper røyk til datteren uansett, siden datteren er for ung til å kjøpe alene;) Og kondomer er jo like greit, hvis hun er seksuelt aktiv er det vel bedre å få kondomer slik at hun ikke blir syk eller gravid? Syns det er koselig med julekalender selv jeg, og jeg er 23:D
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 28. november 2008 Forfatter #16 Skrevet 28. november 2008 TAKK KaMa. Rister litt oppgitt på hode av folk her inne ..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #17 Skrevet 28. november 2008 Du sender signaler til denne jenta med hva du gir i kalenderen. Men du vil vel være den tøffe,greie tanta?Hun som ikke synes noe er dumt og ekkelt? Ikke at du skal være den som oppdrar henne, men ærlig talt. Er hun voksen nok til å ha sex og røyke, får hun vel skaffe akkurat de effektene selv?
fumlis og skrikerungene Skrevet 28. november 2008 #18 Skrevet 28. november 2008 KaMa: Mener du det samme når det kommer til alkohol? Drikker hun, så drikker hun jo selv om ikke de voksne kjøper det...
prekæs Skrevet 28. november 2008 #19 Skrevet 28. november 2008 hehe. Min lille pike på 16 hverken røyker, drikker eller gjør uanstendige ting. Likevel. Hun blir glad for en adventskalender. "og jorda er flat og Elvis lever"
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #20 Skrevet 28. november 2008 Der er jeg enig med deg, mamma'n til William;) En kan ikke styre alt, selv om de er under 18. Ønsket er der, men virkeligheten er liksom litt mer gjeldende. Hva med flere dager med samme gave? Eller solariumskort med penger på, skrapelodd i ulike varianter?
KaMa Skrevet 28. november 2008 #21 Skrevet 28. november 2008 Nei, faktisk ikke. Men dersom ungen min har lyst på et glass vin eller en pils til maten når han er atten, så får han nok det. Men jeg ville nok ikke ha kjøpt alkohol for å sende med ham på fest. Jeg begynte å røyke veldig ung. Min mor har aldri noensinne kjøpt røyk til meg, om hun har vært i utlandet, den tiden jeg var yngre og blakkere enn nå. Jeg røykte jo ikke noe mindre av den grunn. Min far kunne derimot gjøre det. Og jeg røykte (faktisk) ikke noe mer fordi om jeg hadde gratis sigaretter. Jeg hadde bare bedre råd. Og når det kommer til kondomer så kan jeg virkelig ikke se hva som er galt med å gi bort kondomer. Virkelig ikke. Ungdommer som puler, puler. Å ha kondomer tilgjengelig er utelukkende bra. Og så vidt jeg har forstått så har ikke HI født denne 17 åringen. Om hun på denne måten ønsker å gjøre noe fint for jenta, så er det jo faktisk en fordel å gjøre noe som jenten setter pris på. Så kan foreldrene være foreldre.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #22 Skrevet 28. november 2008 Hva med Allan Carrs "Endelig røykfri"??
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #23 Skrevet 28. november 2008 Kjøper en røyk til barna sine går man foran som et dårlig forbilde. Man signaliserer at det er greit. HVIS EN 17 ÅRING IKKE HAR RÅD TIL KONDOMER:::::::::????? mener dere virkelig at det da er foreldrenes/pårørendes oppgave å finnansiere sexlivet deres? Nei da tror jeg det er bedre å oppfordre og hjelpe henne med å slutte å røyke slik at hun får råd til å kjøpe seg kondomer..... Eller prøve deg med denne: "hold deg for god for gutter som ikke har råd til å kjøpe sine egne kondomer" Et annet alternativ er å få seg en liten jobb ved siden av skolegangen og til deg KaMa : lykke til med barneoppdragelsen!!!! ser jo virkelig ut som om du er på rett vei
Økologisk_knekkebrød Skrevet 28. november 2008 #24 Skrevet 28. november 2008 Så heldig hun er som har så snill tante som vil lage adventskalender til henne! Ser ikke noen problemer med å gi kondomer til ei 17 år gammel jente. (Noen som så Reba i dag? "Our school policy is that sex doesn't exist". Ja, sier ikke mer..) Røyk derimot synes jeg er en dårlig gave. Du sier at du ikke kan gjøre noe med at hun røyker, men når du gir henne røyk sier du jo indirekte til henne at du synes det er helt ok at hun røyker.
Libido- Skrevet 28. november 2008 #25 Skrevet 28. november 2008 Mannen min fikk julekalender til han var 20 av mammen sin, så synes ikke det er noe galt i det. Mine tips: - Sjal/skjerf - ungdomsblad - 3 pk tyggis - hårting el.l fra glitter - deodotrant - Hårkur - neglfil eventuelt neglsett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå