Gå til innhold

Hva er symptomer på brystbetennelse dere som har hatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Harde smertefulle varme/gjerne røde bryst + feber/influensa følelse

Brystspreng gjør også vondt men gir ikke røde/varme bryst eller feber.

Skrevet

høy feber, manglende matlyst, varme, HARDE og røde bryst og influensafølelse

Skrevet

Feber!

Jeg lå under dyna og frøs og svettet om hverandre. Jeg skjønte ikke at det var brystbetennelse før jeg på formiddagen tilslutt målte tempen og den viste 39, 7 grader. Da var det bare å bestille seg legetime tvert.

Jeg kunne ikke selv se at bryste var hverken hovent, rødt eller mer ømt enn vanlig.

Skrevet

Huff og huff... Går det ann å få bare i det ene brystet? Jeg har i kveld vært litt øm på underflaten av den ene puppen og når jeg kjenner kjennes det ut som noen små klumper, kan det være hovne kjertler som kan bli ømme?

Skrevet

Hadde brystbetennelse to ganger. Første gang var jeg kun litt øm i brystet, men hadde 40 i feber og influensafølelse. Kom meg til legen, og natta etter var den værste natta noen sinne!! Hadde utrolig vondt i beina(ledd-smerter), dette var tre uker etter fødselen, og under riene hadde jeg også vont i beina, så legen mente det var derfor jeg fikk så utrolig vondt der.. klarte faktisk ikke å holde sønnen min på 12timer, smertene var så ille..

Andre gangen jeg hadde brystbetennelse gikk jeg til legen med en gang jeg begynte å bli litt øm i brystet og med litt feber... de ville egentlig ikke gi meg antibiotika, men da sønnen min skulle opereres et par dager senere, så fikk jeg det med tanke på hvor syk jeg ble forrige gang...

Skrevet

Fikk feber( 40 grader) hadde skikkelig vondt på et sted på siden i brystet....gjorde vondt bare jeg tok på det! Var rød og øm..og var bare på det ene brystet! Fikk dette da jenta mi var 2 uker gammel, og det var helt forferdelig! Det varte i nesten 2 uker, for jeg klarte ikke å få løsnet brystbetennelsen.

HVIS du har symptomer på brystbetennelse, så anbefaler jeg deg å amme (pumpe barnet ditt dersom hun/han ikke tar det vonde brystet), annahver time, massere på det vonde på brystet, gjerne i dusjen med varmt vann. Legg gjerne et varmt omslag på brystet før du pumper! Det viktigste nå er at du får ut melka!!

Å ha brystbetennelse var helt forferdelig, for jeg klarte ikke gjøre noe..., og det blir ekstra ille når man har en liten nyfødt en som man skal ta vare på. Heldigvis hadde jeg en super samboer og familie som hjalp meg!

Lykke til!

Skrevet

Var rødflammende på brystet, og det røde gikk ikke vekk. Hadde feber noen dager før....Det verket og brystet ble sprengt. Jeg fikk det når gutten var 4mnd. Det var ikke så ille for meg, det var en veldig liten betennelse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...