frøet76 Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Jeg har en tre uker gammel baby. Hun har veldig varierende døgnrytme, men det er vel normalt. Om kvelden når vi skal legge oss inn på soverommet, kvikner hun til og blir lysvåken. Hun skriker om vi legger henne i sengen hennes. Og det ender med at tar henne opp og legger henne med oss i dobbeltsengen. Nå har vi vel gitt opp, og hun får ligge i ammemadrassen mellom oss. Da sovner hun tilslutt. Og sover i timesvis uten å "klage". Noen som har samme erfaringer, eller tips til hvordan få et spebarn til å ligge i egen seng? Jeg sover ikke like godt når jeg vet at hun ligger der, med tanke på hennes sikkerhet. Sengen vår er myk. Har problemer med det samme på dagtid. Hun har egen vugge i stuen, men vil ikke ligge i den om hun ikke har sovnet godt inn på forhånd. Vil helst bli båret rundt, eller bli ammet hele tiden, selv om hun er mett. Ellers gråter hun. Hun vil ikke ligge i fanget mitt lenge heller, da vrir hun seg og begynner å skrike. Hvis hun da ikke får pupp...Men hun kan jo ikke få det hver halvtime( har skjedd på det mest intense). Hun legger godt på seg...300 gram på en uke.
rampete robin Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Har du prøvd å "pakke" henne inn? Pakk dyna/et tynt pledd godt rundt henne. De er jo vant til å sove trangt i magen. Eller legg en myk koseklut helt inntil ansiktet hennes. Min eldste likte å ligge på siden, med ansiktet/nesa helt inntil sengekanten.
Trulte76 Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 jeg kjenner meg såååå igjenn Men kan si min lillegutt er 3 mnd og ligger å sover i senga si nå Og om natta ammer jeg han i mi seng og legger han igjenn. Så det blir bedre. Min var veldig sur når han var trett. i begynnelsen fikk jeg han til å sove i vogna på dagen. Natta var senga uaktuelt. Ikke fikk jeg lagt han der om kvelden heller. Så ble til han sov i fanget mitt om kvelden eller jeg la meg samtidig som han, og han sov i vår seng. Men etterhver fikk jeg til å legge han sovende i sin egen seng. noen ganger våknet han igjenn og ikke tale om, så måtte gjøre 3-4 førsøk før han tok natta. så mellom 23-01 tok han natta. sur og trøtt ja, men sånn var det. Da sov han 1. økt i si egen, så mi resten av natta. Men så ble det til han godtok å legge seg i si egen etter amming om natta også. gjorde ikke noe om han var våken heller om natta, han la seg til i sin egen etter mat. Men om kvelden var han håpøs å legge våken. Måtte sovne i mitt fang. MEN nå i det siste har jeg greid å legge han våken i sengga si:))) Så dette blir bare bedre og bedre. Når han lå i vår så måtte han ligge ytters for jeg var redd samboern min skulle legge seg over han. Så det tørte jeg ikke. Så det er godt han sover i sin egen nå. Så bare prøve litt og litt..til slutt så godtar hun det etterhvert. Det er nå de siste dagene han har begynt å få litt rytme i sovinga si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå