Gå til innhold

Hvordan oppbevare brukte stoffbleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det må da bli en uutholdelig lukt, særlig om det er avføringssøl på dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*De fleste pleier vel å oppbevare de i en wetbag eller i en plastbøtte med lokk på - da lukter det jo ingenting. Jeg oppbevarer de faktisk bare i en stor nylonpose og det lukter ingenting. Vasker hver 2-3. dag. Jeg er ganske nøye med å skylle av avføring først da.

Skrevet

hva er, og hvor kjøper man en wetbag? Og nylonpose?

Skrevet

Wetbag er en bleiepose.

Selges bl.a. på

www.bleieboden.no

www.kengeruloftet.no

www.hippehippo.no

www.krusedull.no

Skrevet

nylonposen kjøpte jeg på Europris.. men er nok bare jeg som bruker det. . :/

Skrevet

En diger wetbag er bra - kaller pail liner tror jeg. Vi har ikke det - legger det i en bøtte kaldt vann. Da lukter det ingenting, men blir litt mer søl å få det inn i vaskemaskina da.. (Men det blir nok at jeg kjøper en pail liner snart jeg også... Kan ikke motstå presset.. :) )Kan forresten uansett være lurt å legge bæsjebleier i kaldt vann for å unngå flekker.

Skrevet

Vi bruker bare en wetbag, skyller ikke bleiene, lukter ikke. Derimot bruker vi noen ganger ekstra skylleprogram på maskinen, før hovedvask. Jeg kjenner mange som bruker tøybleier, og har aldri hørt noen klage på vond lukt. Tror det mest er en forestilling man har før man har begynt...

Skrevet

Vi bruker en saann plastboks med lokk fra ikea, de kan stables (men man kan fremdeles opne lokket) saa vi har tre stykker til ulikt skittentoy oppaa hverandre;) Utrolig plassparende og praktisk paa et lite bad!

Skrevet

Det var egentlig ganske genialt :) Tror jeg skal en tur på IKEA snart (eller Europris, de har jo stablekasser der og). Nylonposen min har nemlig rakna!

Skrevet

Vi bruker wetbagger kjøpt på Bleieboden. Leslies eller noe. De er kjempefine og slipper ikke ut noe lukt når de er lukket med glidelås. Vi har posen åpen når den ikke er full og det lukter ikke noe da som regel. En sjelden gang kan det lukte litt og da tar jeg ett par lavendeldråper på en liten lapp inni posen (sydd fast) og så lukter det lavendel i stedet. Men det er sjeldent da. Lukker posen når den er full og da kan den henge i 1-2 dager før jeg vasker. Det lukter ikke noe så lenge den ikke åpnes. Men det er klart at det lukter når den åpnes, men det er jo rett før jeg vrenger den i maskinen og det klarer jeg å holde ut.

Bæsjen kaster vi i do vi. Når det var flytende brukte vi fleecepapir brettet i 2-3 lag og det fanget opp mesteparten. Nå bruker vi rispapir. Jeg har aldri skyldt bleier før jeg legger dem i posen. Kjører heller en skylling i maskinen før jeg setter på vask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...