Glad tobarnsmamma Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Mener jeg så en link her en gang, om at harde tåteflasker inneholder gift. Men nå finner jeg det ikke igjen... Tenkte jeg skulle vise det til mannen min, greit å ha artikkelen å vise til som "bevis" :-)
Angie77 Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Jeg tar ingen sjanser så jeg kjøper flaskene mine her: http://www.akgrieg.no/
Frøken Freken Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Har ikke lest artikkelen - men - tusenvis av unger drikker av tåteflasker og jeg har aldri hørt at noen har blitt syke av plasten. Har dere barn med i bil utsetter dere dem for mye større risiko enn ved å gi mat med vanlige flasker. Mener for all del at man skal ha sikkerhet i høysete, men dette hørtes rart ut syns jeg.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Leste disse linkene grundig, og sluttkonklusjonen var at det ikke var så farlig som antatt. Men denne giften (husker ikke hva den hette) finnes i alle klare plastflasker. Ikke alle som er merket heller. Men blandt de som inneholder dette stoffet, er Avent sine =/ Giften kommer ut i vannet, dersom flasken utsettes for sterk varme (kokepunktet) og mere ettersom flaskene blir eldre. Vannet er som regel sluttet å koke, når du heller det på flasken da. Er du urolig, kan du enten skifte ut til nye flasker innimellom, eller kjøpe de som hun over her nevner. Jeg bestilte de samme, og er veldig fornøyd. De er av en farget, mykere plast, og er de eneste flaskene i Norge, som er helt uten giftstoffer. (sier de selv iallefall).
Cala75 Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 MAM sine flasker (de fra Rema til bare 29 kr) er også uten det farlige stoffet.
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 Jeg snakket med de på apoteket om dette.de hadde ikke hørt om dette i hele tatt,da var jeg på to forskjellige apotek.hadde det vært så skadelig ville jeg tro de måttet fjerne de skadelige flaskene fra hyllene.ihvertfall fått advarsler om de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå