Gå til innhold

Noen som vil dele erfaringer!? Har gutt 11 dager.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hei :)

Noen som har lyst til å bli kjent? Skrive litt post for å dele erfaringer?

Jeg er en jente på 27 år, som bor litt utenfor oslo.

Skrevet

Hei ;-)

Æ har en gutt på 19 daga å vil gjerne skrive litt me dæ :-) Æ hakke nån barselsgruppa, så e kos å dele erfaringa å bli kjent me andre :-)

Skrevet

Hei:) Jeg har en gutt på 16 dager og vill gjerne bli kjent med flere og få litt råd og sånt, har ikke noen andre i min situasjon som jeg kjenner så er veldig koselig og bli kjent med noen.

Skrevet

Hei, jeg er 17 år og har en liten gutt på 10 dager.

Er også interessert i å dele erfaringer og bli kjent med andre. Vi er fra Sandnes.

Skrevet

Hei! Jeg har en sønn på 15 dager, er 29 år og bosatt i Nordland.

Jeg syns de 2 første ukene har gått overraskende bra, selv om jeg fikk en brystbetennelse etter en uke.Gutten min er rolig og snill. Sover veldig mye, men har ikke funnet seg en døgnrytme ennå. Det vil si at enkelte netter sover han natten igjennom, og jeg må vekke til amming, og andre netter er han våken mye.

Ammingen har kommet godt igang, og helsesøster var her idag og min lille prins veier nå 3510 g :) Altså legger han tilfredstillende på seg. Han veide 3290 g da vi forlot sykehuset.

Skrevet

får babyen deres mye mage knip ? og hva er det dere gjør når babyen har mage knip for å roe den ned? vet ikke helt hva jeg skal gjøre, syns han presser og presser hele tiden, men det kommer ikke ut før på kvelden og du ser han har vondt og da får jeg så vondt av han.

Skrevet

mamma'n til alexander: ang magevondt, hold baby i armene dine med magen ned, altså at du legger baby på magen på armene dine. hold armene dine under mage og hodet på baby og gå rundt mens du gynger litt i hofte og akuldre, det roet ihvertfall vår baby når den hadde mageknip:) Og for å få fortgang i magen kan du prøve å massere i store sirkler med klokka rundt navelen, bruk olje, det er veldig behagelig:) og kanskje du burde gå til innkjøp av minifom, kan være at han har mye luft i magen/tarmene;)

Skrevet

Hei jenter :)

Koselig å se at det er flere som vil bli kjent.

Bare å sende meg privat post.

Ammingen her går bra, men er blitt veldig sår. Litt bedre i dag, men i går grudde jeg meg til hver amming på det ene brystet. Men, men må jo bare prøve å holde det i gang :) Gutten min veide 3940 da han ble født, men gikk litt ned første uka.

Skrevet

Min sønn var 3790g og 54cm når han ble født. Lang og tynn. Etter 5 dager hadde han gått over fødselsvekta igjen og vi målte han tirsdag og torsdag og da hadde han lagt på seg over 100g på 2 dager, så det går den rette veien! Jeg har mye melk, og han har endelig lært seg en god sugeteknikk (vi slet litt i begynnelsen). Men nå vil jeg faktisk si han er blitt litt for glad i puppen, for han skal heldst henge der hele tiden. Han er en skikkelig kosegutt som sover best på brystet mitt, som er koselig til tider, men veldig slitsomt i lengden! Han er litt sur å sta om nettene da, men vi sovner til slutt og får noen timer på ryggen før det er opp igjen.

Ellers er han ganske aktiv; spreller mye og løfter hodet hele tiden. Han er også veldig bestemt og blir rasende når han ikke får viljen sin eller ting ikke går fort nok. Så liker han utrolig godt å skifte bleie, men ikke å kle på seg:P

Skrevet

tusen takk for tips Garfy_og_baby_Alex , jeg skal prøve å kjøpe minifom på mandag.

Sønnen min var 3950 og 51 cm lang ved fødsel, men nå 17 dager senere veide han 4250 g så han har gått opp veldig bra. Jeg også har veldig mye melk, til min store irritasjon, for jeg må pumpe meg ofte eller så renner det over eller hva jeg skal si :P Alexander tar smokken veldig bra, så slipper den henginga på puppen, med mindre han er sulten. Han er en veldig rolig baby, sover bra om nettene med bare 1 våkning kl 5 og da sover han til kl 9 om morgen. Han har noen ganske lange våke perioder om dagen der han leker på leke matta si og løfter hodet og skikker på mamma'n sin. han har også begynt å smile en del nå :D Men han har en del mage knip innimellom ..

Skrevet

Heisann!

Jeg har ei lita jente på 17 dager! Hun har en del mageknip, og vondt i ryggen! Men nå har jeg kuttet melkeprodukter og hun har vært hos kiropraktor 2 ganger. Det virker som om begge disse tingene hjelper på problemene!

Koselig med en liten gruppe som har barn i samme alder, å dele erfaringer, fremskritt og hverdagslige utfordringer med :-)

Skrevet

Hei igjen.

Vår lille krabat sovner ca. 12-12.30 og sover til 05.00, og deretter til rundt halv ti. På dagen er han en del våken, og på kvelden er han litt urolig. Vil ikke ligge i vugga si... Kan det være snev av kolikk!? Vi prøver å få til smokken, men siden han spytter den ut hele tiden er det slitsomt :) Men få bare øve videre. Har noen av dere gått tur ute!? Hva tar dere på baby? og hva er i vogn? Lar dere baby spise når den vil, eller holder dere fast på ca. 3 timer?

Skrevet

Hei jenter :)

Ville bare tipse om noe jeg har lest. Hvis barnet har mageknip kan det lindre med vann. Det skal være godt for babyen å sitte i en bøtte med vann slik at h*n liksom får beina inntil brystet. Høres sprøtt ut men det finns jo sånne badebaljer som er som bøtter. Og det høres veldig godt ut å bade på den måten når man har vondt.

Lykke til uansett :)

Skrevet

Jeg har hørt at de fleste ungene har en urolig periode på dagen, så jeg tror ikke det er kolikk.. Det høres ut som du har en veldig snill unge, hvertfall på natta:P prøv med sånn spesiell kolikk smokk, husker ikke hva den heter, men sønnen min tar den veldig bra, men han tar andre også, men den er best.. også den daddy's choice som er formet som puppen. Jeg har gått 1 times tur hverdag siden han var 3 dager gammel, har på han ull strømpe og body, ull lue og ull votter og sokker inni voksi silk pose, der ligger han veldig varmt:) Jeg lar han spise når han er sulten, men nå ammer jeg da.. hørt at hvis man bruker mme må man helst ta det hver 3 time for ikke å få overvektig unge osv..

Skrevet

Jeg har ei jente på litt over 4 uker. Første to ukene sov hun nesten hele dagen lang og var våken mesteparten av natten, nå begynner det å snu seg til heldigvis, men er fortsatt et lite nattedyr :) Men stort sett sover hun nå 2 timer,får mat, sover 2 timer, får mat osv.. Hun gråter lite og har kun hatt mageknip et par ganger, da hadde jeg spist pepperkaker på kvelden, vet ikke om det har noen sammenheng men uten pepperkaker så er hun hvertfall stort sett bare blid og grei :) Fullammer, men gir henne mme i tillegg på kvelden da hun ikke blir mett av mm på kveldstid. Uten mme henger hun i puppen fra kl 18 og resten av kvelden og det ble litt slitsomt i lengden. Nå gir pappaen et måltid mme og resten får hun i mm, det fungerer fint for oss. Vi er ute ca 1 times tid hver dag (noe lenger går ikke foreløpig da hun spiser nesten hver time..) og da har hun på seg enten bomullsbody, bomullsbukse, en tynn utedress og dunpose eller ullbody, ullbukse og dunpose. Og lue selvfølgelig. Hun blir litt kald på hendene fordi hun ikke vil ha på votter, men ellers er hun god og varm og sover godt ute på tur.

Skrevet

Hei. Må bare spørre igjen... Den kurven som kan taes ut i vogna, tar dere ut den, når dere bruker voxipose? Jeg hadde besøk av jm i dag. Det gikk veldig bra. Han hadde lagt på seg 300 gram, og er bare 40 gram fra det han veide da han ble født. Han er blitt mer urolig på dagen, og kvelden. Mye våken, og vil ha mat oftere og oftere. Foreløpig går det bra. Jeg har ikke vært noe særlig ute enda... Men gleder meg til å komme meg ut på tur. Ville dere latt mormor passe en to timers tid , mens dere handlet julegaver?

Skrevet

Vi skal ha besøk av jordmor i morgen, men jeg viste ikke at hun hadde med seg vekt...Skjønner ikke helt hvorfor de skal på hjemmebesøk egentlig! Jeg blir bare stressa av å få besøk, må jo rydde og støvsuge før folk får trø innenfor døra her...

Vi triller ute nesten hver dag, men hun roer seg IKKE i vogna, så det blir ikke lange turen for øyeblikket :-(

Milena: hvordan var fødselen din? Kom gutten med vakum, eller veldig fort så kan den ha litt vondt i rygg eller nakke! Tar han puppen på begge sider like godt? Sliter med å snu hode til hver side?

Skrevet

Hei top of the hill.

Fødselen endte litt "dramatisk" med bla. sugekopp\vakum ja... Jm skjekket nakke i går, og sa det så bra ut. Han snur seg greit med hodet(kanskje han ligger litt mer til en side), og han tar puppen på begge sider. Tror alt ser greit ut. Men skal på skjekk på Ahus på torsdag. Skjekke skulder med rønken etc. Regner med at de skjekker alt der... Hm...

Hehe. Hjemmebesøk ja... Måtte le da hun sa med en gang hun kom inn døra "er det bad nede, jeg må snyte nesen", og i annen etage "er kjøkkenet inn her, jeg skal bare vaske hendene". Holdt på å si "mener du at du bare skal skjekke hygienen\standaren"??? hehe. Men de er jo pålagt det da. Jm min er veldig hyggelig, men er litt skuffa over at jeg ikke har samme som under graviditeten.

Skrevet

PS. Hvor ofte ammer dere!??? Hadde ca. tre timer mellom i noen dager, helt til jeg leste på ammehjelpen at de skal spise så mye de vil. Føler nesen at jeg ikke gjør annet til tider.... Når skal man eventuelt lage grenser!?

Skrevet

Jeg føler med deg! Eneste vi gjør på dagtid er amme. Puppene mine blir megaslitne! Han er veldi våken om dagene for å si det sånn. Og vogna er ikke gøy å ligge i, heller ikke senga. Kun på brystet mitt eller i armene. Jeg får ikke gjort noe! Men det er jo litt koselig også da:P Lille mammadalten. Jeg ga han også hver 3. time før. Jeg kjenner jeg må ta pause inni mellom for puppen er så vond. Så da prøver jeg å la det gå en time der jeg duller med han, synger eller skifter på han, er jeg veldig optimistisk prøver jeg å legge han. Men han blir som oftest rasende... haha

Skrevet

Hehe. Ja, det er jo koselig å kose med de små, men kan tenke meg til at jeg etterhvert har behov for å få ting gjort. :))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...