carmelasoprano har født:) Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 fikk jeg alt for mye melk og puppene mine var helt sprengte, jeg fikk da beskjed om å stå i dusjen og massere ut kulene og klemme ut litt melk etter amming, jeg gjorde dette 3 ganger om dagen til onsdags kvelden og det hjalp, hun fikk ut en del når hun spiste ofte. Men i dag har jeg fått så vondt i den ene puppen, det er anerledes vondt enn sist, for da var det vondt i hele puppen og nå kjennes det ut som det er i melkegangene det gjør vondt, jeg har stått i dusjen men får ikke ut de kulene, hva gjør jeg nå?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 La babyen die så mye som hun orker. Det høres ut som tette melkeganger og da må de tømmes. Babyen er nok mest effektiv til å få kulene ut vil jeg tro. Legg varme omslag over brystene før du ammer og ha de der mens du ammer.
Fia tobarnsmor Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Det kan utvikle seg til brystbetennelse også da. Hvis det ikke blir bedre ila et døgn med hyppig amming/ pumping så må du ta kontakt med lege. Jeg hadde b.bet. for noen uker siden, og det er IKKE godt!! Det er rett og slett forferdelig vondt, så jeg vet hvordan du har det.. Håper du blir raskt bedre da, men som sagt så ta kontakt med lege hvis det ikke bedrer seg. Da tar de crp samt sjekker melken din for bakterier. Så får du antibiotika hvis det er betennelse. Lykke til og god bedring!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå