Gå til innhold

Urinveisinfeksjon - Hjemmetest??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at man kan få kjøpt sånne tester som man kan bruke hjemme dersom man mistenker urinveisinfeksjon. Noen som har erfaring med disse? Hvordan fungerer de?

Fortsetter under...

Skrevet

Hei

Har ingen er fiaring med dette, men det høres sannsynlig ut.

Det du trenger er en stiks som tester nitritt, erytrcytter og leukocytter. har du det, har du i prinsippet en test for uvi.

Hva gjør at du tror du har uvi?

Ofte er sym,ptomene så klare at det ikke er så mye annet å gjøre enn å lunte seg til legen med en prøve. Du må jo uansett det om du skal ha medisiner

Skrevet

urinstiks? Er iallefal strimler med farge"puter" på, som du dypper i urinen din , og sammenligner med fargekartet utenpå boksen etter 1 eller 2 min. Skifter stiksen farge på "putene" er det en infeksjon av noe slag.

Skrevet

Er ikke jeg som har det, mistenker at datteren min har det.

Sterk lukt av urinen, feber og slapp, klager over vondt i magen...

Har vert hos legen, men da hadde jeg ikke med urinprøve, da det ikke er alltid jeg får det til med de der posene... (bruker bleie).

Hadde crp på 65 tror jeg det var, men ville ikke gi penicilin..

Han mente det var virusinfeksjon i halsen, og jeg slo meg til ro med det.. Magesmertene og lukten av urinen har kommet etter legebesøket.

Derfor tenkte jeg at jeg kunne ta en sånn hjemmetest først, og heller ta henne med til legen igjen dersom det er utslag på den... når jeg bare får til å tatt den urinprøven da... :-)

Skrevet

Hvor gammel er datteren din? Hvis du mistenker urinveisinfeksjon ville jeg prøvd å tatt en urinprøve av henne, og levert til legen. Har hun halsvondt eller så legen noe i halsen hennes siden han trodde det var virus i halsen?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...