Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vi flere her på småtroll 1-2 som bruker tøybleier? Hvordan går det etter at barna deres begynte å gå? Og i forhold til barnehagen?

Må innrømme at det går i engangsbleier i barnehagen nå, ut av ren latskap fra vår side. Men hjemme bruker han tb, selvfølgelig, og det er vi storfornøyde med :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker tøybleier fulltid på våre 16 mnd gamle tvillinger, både hjemme og i barnehage. Funker supert!

Snuppa begynte å gå da hun var 10,5 mnd (reiste seg da hun var 9mnd) og gutten da han var 13 mnd. Ikke noe problem med bevegeligheten der ihvertfall :)

Barnehagen har ikke klaget på bleiene eller lekkasje, forresten.

Skrevet

Vi er veldig nysgjerrige på tøybleier og har bestilt en prøvepakke fra kenguruloftet nå. Sikkert noe sent da snuppa er 16 mnd allerede..:) Men om det funker, så tenker vi å bruke det på den som er i magen nå. Hva slags bruker dere og når startet dere og hvorfor?? :) Lurer på mye ang dette. :)

Skrevet

Vi bruker toybleier fulltid, ogsa i bhg. De har ikke klaget paa noe, hverken lekasje eller "mye arbeid". Vi begynte pga miljoet foerst og fremst, men naa ser vi mange andre grunner til aa fortsette;) De er finere, det er lettere, bedre for snuppa osv. Vi bruker mest lommebleier og formsydd med ull om natta, og vi starta naar snuppa var 8-9 mnd. Med neste skal vi ha toybleier med paa sykehuset! Bevegeligheten har det aldri vert noe problem med, selv om vi skifta fra engangs til toy naar hun var saapass gammel merka vi ingen forskjell. Hun loep omkring naar hun var 11 mnd:)

ps, Det er aldri for sent;) (bortsett fra naar ungen har slutta med bleier da....)

Skrevet

Jeg prøvde en stund, men var ikke fornøyd. Tror grunnen til det var at jeg kjøpte en "one-size" bleie som skulle vare til barnet veide så og så mye, men selv om jenta vår var godt innenfor vektklassen synes jeg de var for små, de satte merker. Hun var ca et år da. Og siden vi brukte mye penger på de, ble jeg litt sur og ville ikke prøve igjen med nye..

Men får vi et barn til, vil jeg bruke de.

Jeg innbilder meg at hun hadde finere hud (mindre rød) når hun brukte tøybleier.

Men har ingen tro på at barnehagepersonalet hadde godtatt dem...hvor skal de gjøre av dem, det er jo ingen plass for slike ekstra-ting, tenker jeg?

Skrevet

Vi bruker tøybleier på tuppa på snart 13 mnd (gjorde det på storebror og, men han har slutta no). Bruker dei fulltid, tuppa går ikkje i barnehage. Har kisaluvs formsydde (kjøpt hos www.bleieboden.no) med heimestrikka ullbukser utanpå.

Jenta har ikkje begynt å gå, er sein grovmotorisk men trur ikkje vi kan "skylde" på bleiene :o)

Viss barnehagen er kommunal har dei vel ikkje noko valg, dei MÅ godta tøybleier, av miljøhensyn.

Skrevet

Nå har snuppa på seg sin første tøybleie av type fuzzi-bunz eller noe. :) Og det første som slår meg er at dette var da veldig greit. Ser ikke at det skal være spesielt tungvint, slik som jeg først trodde. Blir spennende å se hvordan det holder på det som kommer ut. :) Virker jo utrolig behagelig å ha på. :)

Skrevet

Jepp, datteren vår på 15 1/2 måned bruker tøybleier fulltids og hun går også i barnehage. Ikke noe problem! har egen "wetbag" til bleiene i barnehagen og tar med hjem hver dag. Bruker mest lommebleier i barnehagen da.

Jobber på liten i en annen barnehage, men der er det dessverre ingen som bruker tøybleier...papirbleier stinker mer enn tøybleier også!

Vi har en haug med forskjellige tøybleier, men går mest i bumgenius, fuzzi bunz i barnehagen...

men sjekk ut tøybleieforumet på www.tettinntil.no du:)

Skrevet

Lusket har brukt tøybleier fra fødselen av, og har løpt rundt siden ettårsdagen sin. Hun er 21 mnd nå, og sier ifra når hun tisser og bæsjer, men er fortsatt litt skeptisk til potta, og da holder vi på tøybleiene.

Vi bruker stort sett lommebleier med kule mønster, for om hun får bestemme hvilken bleie hun vil ha på seg, ligger hun helt i ro når jeg skifter på henne;)

Nå går hun ikke i bhg da, men regner ikke med at det blir noe problem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...