Gå til innhold

Hvilket pålegg bruker dere på brødskiva til deres babyer på rundt 8 mnd.?=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mye brødskive får de?

Her går det i leverpostei, liker det kjempegodt!=)

Prøvde med makrell i tomat igår, men det fikk hun bare frysninger av, hehe... DEN grimasen i ansiktet:)

Og, går det an å kutte ut grøtmåltidet for å gi grøt istedet?

Merker hun er rimelig lei av grøt nå.

Er 8.5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jenta mi er 13 mnd, men i matveien er hun nok på stadie med en på 8-9 mnd.

Hun har nettopp begynt med skive, og hun skal KUN ha skinkeost..

Ellers kan du jo prøve prim, vet at det er mane som elsker det..

Skrevet

Hei! jenta mi er snart 8 mnd.. har spist brødskive en stund nå.. fikk tenner i 5 mnd alderen og viste interesse for fast føde tidlig.

nå spiser hun gjerne 1 1/2 skive(altså bare innmaten da:P)

vi bytter mellom leverpostei, skinkeost(det syns a er digg:) prim og makrell i tomat. greit med smørepålegg!! ellers har jeg også smurt banan på skive og det gikk ned på høykant:)

Skrevet

8,5 mnd. Har forsøkt prim, leverpostei og skinkeost og alle falt i smak. Spiser 1/2 skive til lunsj + frukt. Får ikke i henne mer brød, men det kommer vel etterhvert. =)

Skrevet

Her har jenta nettopp fått 2 tenner nede, er 8.5 mnd=)

Er bare innmaten her også, så føler ikke at det er så mye mat i ei brødskive.

Men prim, er ikke det veldig usunt, altså mye sukker?

Jeg skal prøve med prim, men er kanskje ikke noe bra å gi henne så mye sukker.

Skrevet

Når jenta mi ikke vil spise mer så lar jeg henne få putte brødbitene i munnen selv:) Det synes hun er stas!=) Blir mye søl, men får i henne litt mer enn hvis jeg bare gir henne biter.

Skrevet

Hihi, prøvde det jeg og. Hun bare moser bitene i hendene og kliner det utover klærne og stolen. Sikkert veldig moro for henne det, men.... Blei mye vasking for meg! haha :-P

Skrevet

Min syns most avocado er veldig godt! Og det jo veldig sunt også! :)

Skrevet

Min lille får en hel skive (inkl.skorper som er favoritten) Hun spiser enten med brunost, skinkeost eller kun smør. Leverpostei var IKKE godt..skal prøve makrell i tomat i morra, så er spent på reaksjonen..Hun pleier å brekke seg hvis hun ikke liker det.

Noen dager får hun brød istedet for grøt til lunsj, og andre ganger får hun det som mellommåltid.

Skrevet

Leverpostei og skinkeost gir vi på skiva. Ikke heeelt greit med skinkeost enda, men vi øver! ;o)

Gutten min er bare 7 mnd, men siden han ikke liker grøt prøvde vi med brødskive, og det var godt det! Men får bare i han en kvart skive (altså innmaten) til lunsj og/eller kvelds, that`s it.

Så blir mye amming jah! =P

Skrevet

Tulla er 9 mnd neste uke, men startet med brødskive når a var 7 mnd. Startet først med bare smør, og gikk så over til leverpostei, og så skinkeost. Hun eeelsker skinkeost!!!

Hun har prøvd prim, men liker det ikke =/ Har prøvd banan på skiva, men det vil hun heller ikke ha.

Så det går foreløpig i leverpostei,og skinkeost..

Hun har ikke tenner enda,men spiser skorpene på skiva, og spiser ca 1-2 skiver til lunsj.

Har ikke prøvd makrell i tomat enda, for jeg trodde det var for sterkt enda =/ Men det er kanskje jeg som har missforstått :P

Skrevet

8,5 mnd og her går det i leverpostei, prim, kaviar, skinke og baconost, brunost..Alt går ned på høykant!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...