Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg? Ang eksamen..

Prinsen & spiren

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kort prøve og forklare min situasjon.

Igår fant jeg ut at jeg var gravid, og jeg har ifølge mens kalkulatoren termin rundt 10 august! Jeg går andre året på høgskolen, og på det studiet har vi alle eksamene i mai neste år! Og vi går ut i sommerferie slutten av mai/første dagene inn i juni. Hvilket passer kjempebra i forhold til min terrmin.

Det jeg lurer på . .

Jeg har musikk og drama eksamen, hvor begge er praktiske. Drama skal vi blant annet ha en forestilling og i musikk skal være lære bort ulikesanger/danser til barn.... Jeg er jo ganske langt på vei i mai, og vet ikke hvordan kroppen er da. Kan jeg da ta de to eksamenen et år senere? Hvordan blir dette i forhold til penger+lånekassen? For da har jeg jo ikke besått året....?? Jeg skal ta permisjon et år.

Noen som vet dette, og kan hjelpe meg?

Fortsetter under...

du har lov å være ett år forsinket! måtte selv avbryte en av eksamene mine nå til jul, og den tar jeg igjen til neste jul. spurte lånekassen ang. dette, og de sa at det var null problem =) lånet fra i høst blir omgjort til stipend når jeg har bestått eksamen....(hvis jeg ikke kunne tatt eksamen primært pga av graviditeten og hadde sykemelding, kunne jeg også tatt eksamen igjen høsten 2010, uten at det gikk utover stipendet)

du kan jo også se etter muligheter for å få tilrettelagt denne eksamenen, eventuellt ha sykemeldig på at du må utsette den.

men vi satser jo på at du er i fin form og klarer eksamen =D

har selv termin i februar, og synes det har vært helt supert å ha eksamen nå i november/desember!

lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...