Gå til innhold

Jeg har en stor prøve i naturfag i morgen, og jeg skjønner nada:((

Anbefalte innlegg

Alle i klassen trakk hvert sitt tema og jeg trakk stråling, det eneste temaet jeg gikk glipp av på skolen pga sykdom (uflaks)

Jeg skjønner absolutt ingenting, og jeg er såååå redd for å stryke..

Det er 50 sider med tungt stoff, og jeg leser og leser men ingenting fester seg, er som å lese arabisk...

Noen tips for å få det til å feste seg i teflonskallen min?

Fortsetter under...

Lag deg tankekart =) det har jeg gjort med mitt pensum på 2000 sider! =) Bruk litt fine farger og sånn, så fester det seg nok etterhvert =) Du bør også dele det opp i store hovedoverskrifter, og velge et par -tre ting du skal kunne under hver overskrift...

Mens jeg studerte leste jeg sjelden alt, men skrev masse notater!

Tok for meg overskriftene i hvert kapitel, skrev det ned og en kort forklaring på max et par setninger hva overskriften betydde/omhandlet.

Av og til gikk jeg i bakerst i boka og fant stikkordslisten, og skrev betydningen av de stikkordene.

For meg funket det i alle fall å sette ord på hva jeg leste, så måtte jeg både lese, tenke og skrive samtidig. Og da gikk det inn i skallen på et vis, uten at jeg alltid satt å pugget.

Lykke til uansett :)

jeg vet ikke hvilken naturfagsbok du har, men har du den samme som meg, så titt på spørsmålene i slutten av kapitelet og se om du kan det, også titter du på svarene bakerst i boka. da er mye gjort.

og pugg de blå rutene som tar for seg fakta og oppsumeringen.

da stryker du ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...