Gå til innhold

Er det noe standar tilbehør til kjøttkaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde hjemmelagde kjøttkaker og brun saus, med salat og hjemmelaget potetsalat til. også fikk jeg besøk, så de spiste her. men de syns det var undelig og ha dette til.

så nå lurer jeg på hva dere har til kjøttkaker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hjemmefra er jeg vant til kjøttkaker i brunsaus med kokte poteter, gulrot, erterstuing og tyttebær til. Men om det er standard vet jeg ikke ;)

Skrevet

smaken er som baken... men jeg liker best hjemmelaget potetmos og tyttebærsyltetøy

grønnsaker er som regel gulrot.

men det er godt med kålstuing også...

har aldri hatt salat og potetsalat til... sikkert godt, men salat til burn saus mat... jo da... smaken er som baken

Skrevet

poteter, gulrøtter og ertestuing med brun saus :) (evt bare erter) og selvfølgelig kjøttkaker :P

Skrevet

Poteter, brun saus og ertestuing/ grønnsaksblanding

Skrevet

Kålstuing, og det er ikke godt synes jeg da.

Skrevet

Brun saus, kål- eller erterstuing, tyttebær og poteter. Jeg er ingen potetfantast så jeg bytter heller ut potetene med en hjemmelaget potetmos. :)

Skrevet

poteter kål/ertestuing..

Skrevet

det er jo ganske likt hva folk pleier å ha. artig.

jeg kommer ikke fra noe standar hjem, med noe serlig mat tradisjoner. så jeg bare lagde det jeg tenkte passet til.. hehe..

hehe.. tar vel ikke så lang til før småen kan fortelle meg hva som egentlig skal være til alt mulig. farmoren hans er nemlig fantastisk husmor. så da kan jeg stjele ideer fra småen når han kan fortelle hva han har spist siden... heheh

Skrevet

Potetsalat har jeg aldri hørt om noen som har hatt ved siden av det før.. hehe.. =)

Jeg må ha kålstuing ved siden av kjøttkaker.. Og må lage kjøttkakene fra bunn av selv..

Her så spiser vi kun kjøttkaker hvis vi har dette tilbehøret :

Brun saus

Gulrøtter

Kålstuing

poteter.. =)

Skrevet

Jeg bruker enten kålstuing eller makaronistuing, kokte gulrøtter og brun saus til.

Mest fordi jeg ikke liker erterstuing :)

Skrevet

Vi varierer litt med tilbehøret.

Men det vanlige er enten kålstuing, ertestuing eller surkål. Og såklart poteter, brun saus og tyttebærsyltetøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...