Gå til innhold

Penger under permisjon, søke både til arbeidsgiver og NAV?

Anbefalte innlegg

Jeg har levert søknad om permisjon til begge mine arbeidsgivere(har to stillinger i to forskjellige kommuner, til sammen 126% jobb), hvor jeg har valgt 100% lønn i 44 uker. Det er de som skal utbetale penger under permisjonen, har de opplyst, og så få refundert av NAV. Må jeg søke NAV om noe i tillegg, eller har jeg gjort det jeg trenger? Er så vanskelig å forstå dette systemet... Noen som forsto spm mitt? Håper noen kan svare meg! På forhånd takk :)

Fortsetter under...

Siden arbeidsgiver utbetaler permisjonspengenr trur jeg ikke du trenger det, men hadde jeg vært deg har jeg heller hørt etter med nav eventuelt sjekket på nettsiden dems. Å da kan du jo også sjekke om hvordan det blir med barnetrygd når den tid kommer, for om nav ikke har deg registrert kan det jo bli noe kluss der ;0)

Det skal jo gå automatisk, men jeg måtte selv ordne opp så jeg fikk da jeg fikk førstemann.

Du må søke NAV selv om arb.giver utbetaler lønn under permisjon. Skjemaet du skal benytte heter NAV 14-05.05 og du finner det på denne linken:

http://www.nav.no/page?id=1073743648&formQuery=data%2Fthemes%2Fcontent%2F@key+%3D+1073743188

Dette er jeg helt sikker på, siden jeg var på NAV i dag og leverte det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...