Gå til innhold

nattavvenning, vil det si fra 24-6 eller fra leggetid til morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har en jente på snart elleve mnd som får pupp en gang om natten nå. hun får så kalt drømmemåltid, dvs i søvne til samme tid, dette for å ikke forvirre henne med at hun av og til får når hun våkner og av og til ikke.. men det vi tenker nå er at hun kanskje er stor nok til å droppe mat på natten helt. spiser godt fire ganger om dagen pluss pupp.

hun er en meget bestemt jente, så nytter ikke å gi henne når hun våkner på morgenen, da begynner hun bare å etterspørre hele natten.. men saken er om vi skal droppe " drømmemåltidet" eller ikke..

hvordan gjør dere det? er ikke elleve tolv timer uten mat lenge? eller er det jeg som er høne mamma?;)

håper på mange svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med 24-06, og utvidet etter hvert med to og to timer på kvelden (holdt morgenen konstant på kl 06. 24-06, så 22-06, 20-06 og 19-06 (legger seg 19).

Skrevet

Vel, vi kuttet het med en gang. Grunnen til dette er jo at småttisene ikke forstår det der med klokka. Tenkte som så at gutten skal forbinde senga med soving og natt, og da er det enklest å ikke gi pupp i det hele tatt. Vokner han og er tørst på natta, får han vann. Når de er så store klarer de seg helt fint uten nattmåltid. (vi sluttet med det når jr. var 9mnd)

Hos oss tok det ca en uke der pappa måtte trå til på natta når han av gammel vane våknet for pupp (pleide ikke spisenoe særlig, var bare litt kos så sovnet han) Etter noen netter med "trøst" i stedet for pupp, forstod han tegninga og sov gjennom hele natta.

Har hørt at de som gir drømmemåltid (i mens den lille fortsatt sover), kan flytte dette måltidet litt og litt senere til det tilslutt samfaller med tiden dere står opp..

Lykke til med nattavvenningen!

Skrevet

takk for svar begge to:) litt det jeg har tenkt, at jeg ikke vil forvirre henne med å gi av og til og forvente at hun skal skjønne forskjellen på kl fem og kl tolv.

Tror vi heller mot å sette inn støtet i helga.. men syns det er fælt.. men en gang må det gjøres..

hun spiser så godt nå på dagen, at det burde jo kanskje være tiden for det..

hørt om de som har småtasser som avenner seg selv.. vel tulla her er nok for bestemt til det.. gjør vi ikke noe aktivt vil hun nok ha pupp om natten i noen år til..

Skrevet

her gikk det som en drøm egentlig.(8 mnd snart)

startet med å vekke henne når jeg gikk å la meg og ga henne godt med mat og ny bleie, slik holdt jeg på i noen uker, hun våknet av seg selv når vi gikk å la oss( da hun sov på rommet vårt) etterhvert minsket jeg mengden mat til henne over en periode, om hun ikke våknet når vi gikk å la oss lot jeg henne sove, da kunne det hende at hun våknet ved 3 tida men da fikk hun litt vann i stedet, etterhvert sov hun fra 19- 1930 til 06 om morgene.. da var det melk å få. etter hun fikk eget rom, nå for ca 3 uker siden, så sover hun fra 19- 1930 til jeg vekker henne.. (noen ganger har jeg "forsovet" meg og våkner rundt halv ti.. da ligger hun fortsatt å sover og må vekkes.. har snudd helt om her nå! :) da hun var bitteliten sov hun sjelden mer en 1 -2 timer om gangen..

Skrevet

Lillegutten her begynte med litt grøt når han var ca 5 mnd. Når vi rundt 6- 6 1/2 mnds alderen var oppe i to små måltider om dagen pluss grøt til kvelds og pupp fikk vi beskjed om at han nå ikke trengte nattmåltid lengre.. Vi forberedte oss på 2 uker avvenning, men gikk kjempefint!

Tok 4 dager hvor vi "nektet" lillgutt pupp om natta. Vi visste jo da at han hadde fått nok mat om dagen. Vi gikk inn når han våknet og gav kos og smokk og ut igjen.. Måtte også sitte der inne litt sånn at han følte seg trygg, så sovnet han etterhvert.. Var 4 laange netter, men så sluttet han å våkne, og spiste mer på dagen. Han legger seg ca 19, og sover til mellom 6 og 7 om morgenen. Han er nå snart 9 mnd, sover kjempegodt om natta, våkner sjeldent. Har vært et par-tre ganger i ettertid jeg har vært nødt til å puppe om natta, da ingenting har hjulpet på å få ham trøtt når han har våknet, og mamma har vært litt utålmodig til å sove selv ;)

Lykke til!!! Går fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...