Toffefee Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Er jeg hysterisk???? Vi prøver å begrense godteri inntaket til Nurket, og har flere ganger sagt fra i barnehagen om dette. Det sies hele tiden at de jobber mot en sunnere barnehage, og skal nå kutte ut godteribursdager med frukt- bursdager som er litt fint dekorert. Kjempebra, men hvorfor får de da stadig boller eller vafler i barnehagen? Irriterer meg faktisk....
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Hva er stadig boller da? Et par ganger i mnd synes jeg er helt greit.
pandabjørn Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Ja jeg synes du er hysterisk hvis du kaller boller og vafler for godterier! hadde det vært snop hadde det vært noe helt annet ja så barnet ditt får aldri boller eller kake hjemme den da?? du skriver ikke hvor ofte de får boller/vafler i bhg???
Gjest Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Skjønner deg veldig godt. Vi er så heldige å ha sukkerfri barnehage. Når det er bursdag spiser de vanligvis fruktsalat med yoghurt naturell, kjempestas! Jeg er ikke hysterisk for sukker, men synes det er greit at vi som foreldre kan styre hvor mye hun får i seg. Da prøver vi å begrense det til helgene, hvor hun gjerne kan få bolle, vaffel, saft e.l.
It's all about me Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Hadde vi fått beskjed fra barnehagen at det ikke skal sendes med godterier til bursdagene hadde jeg tenkt at ja ja det hadde jeg jo aldri sendt med uansett. For jeg kommer til å sende med sjokoladekake eller muffins og det er ikke godteri. Godteri er vingummi, sjokolade og lig.
mai mammaen til to Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 jeg har ingenting i mot at snuppa får bolle i barnehagen... så lenge det ikke er hver uke... og så lenge hun spiser annen mat og... hun får bolle midt i uken hjemme og hun.. og huff for en dårlig mor jeg er....
lucky_mom Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Boller og vafler er ikke godteri etter min mening heller. Om de små koser seg med det en gang iblant når det ikke er helg så tror jeg ikke verden faller sammen. Så ja, jeg synes du er hysterisk.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #8 Skrevet 29. november 2008 Godteri synes jeg ikke de bør få i bhg, synes heller ikke de trenger å ha kaker til bursdager heller jeg da. I vår bhg er det frukt eller pølser ved bursdager. Nå er ikke min mer enn to år, så kanskje jeg endrer syn på kakene om noen år. Er heller ikke hysterisk, han får kake eller godteri en gang i blant hjemme.
Stratos med 3 barn Skrevet 29. november 2008 #9 Skrevet 29. november 2008 Gudsjelov er det blitt sukkerfri bhg hos oss! Klag litt, så kanskje det blir hos dere også. Forstår deg godt jeg! Er man på besøk et par ganger i mnd hjemme også da så vanker det som regel noen kaker/boller/vafler etc der også, så er man oppi en gang i uka og regner vi etter blir det antagelig enda oftere også! Var ikke imot dette før jeg, men så satte jeg meg ned å skrev opp alt sønnen min fikk i seg i løpet av en måned og holdt på å gå på ryggkulen....
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #10 Skrevet 30. november 2008 Jeg skjønner deg også godt. Kan hende er jeg også hysterisk, men liker å ha litt kontroll på hvor mye usunt det blir. Og selv om boller og vafler ikke er "godteri", er det jammen veldig nært beslektet. Det er jo ikke sunt akkurat :-). Vi har også sukkerfri barnehage, på bursdager nå har de et eget opplegg der barna kan velge mellom ulike ting, men ingenting er matrelatert. Barna syntes visst dette var mye artigere (f.eks de kan velge aktiviteter, de får skrevet en sang om seg selv, etc etc. Dvs de får mye oppmerksomhet :-) ). Har de barbecue, er også pølser forbudt. Det synes jeg er bra, for pølser er jo egentlig bare slintrene de soper opp fra gulvet på slakteriet (litt satt på spissen, men det er faktisk mye ekkelt som går inn i pølser...).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå