Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #1 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg er veldig i tvil om jeg skal anskaffe meg Phil and Teds Sport. Er det noen som har erfaring med denne vogna? Jeg ønsker meg først og fremst en vogn som er lett å trille/svinge, men som også er praktisk i bruk, og god for barnet å ligge i. Jeg har foreløpig bare et barn, men tenker at det blir ett til om ikke så alt for lenge... Dersom noen har brukt softbag i denne vogna, hvor lenge har den passet til barnet? Og gikk dere rett over til å bruke pose med seler i etterpå? Er det trangt om plassen til babyen når søskensetet står på toppen? Blir veldig glad dersom noen har svar til meg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139189561-phil-and-teds-sport-eller-vibe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 27. november 2008 #2 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg hadde e3, men den er ganske lik sport så kan prøve å svare litt likevel =) Det er etter min mening en super søskenvogn. For oss var det ikke så viktig at eldstemann skulle kunne sove mye i vogna, så det at det ikke er noen god sovestilling på søskensetet var ikke problem for oss. Han sov i søskensetet noen ganger, og det gikk veldig fint, men er ikke optimalt. Synes den var veldig god å trille, lett vogn (noe som er viktig med to barn + utstyr oppi) og kommer fram over alt. Også supert at vi kunne bruke den som enkel sportsvogn til eldstemann både før babyen var født og etterpå når bare han skulle ut med vogn. Etter at minsten var født brukte jeg den til ham på shopping og når vi skulle ha vogna med i bil. Hadde en brio kombi som hovedvogn til babyen, og den er tung og stor... Eneste negative var at jeg som er høy med lange bein spente litt fort borti søskensetet når det stod bak. Men noe stort problem var det ikke =) Softbagen er liten. Er visst kommet en til modell nå som heter xl og er noe lenger enn den vanlige softbagen.Vi kunne bruke softbagen i 3 mnd (men har da en store barn). Etter det la jeg ett lammeskinn + pose i bunn. Ryggen kan legges helt flat så det gikk veldig fint! Synest ikke det ble trangt for babyen selv om søskensetet var på. På vinteren når minste var 7-8 mnd og begynte å bli lang og vi hadde voksipose til ham så ble det litt trangt nede ved beina, men ikke sånn at beina kom i press eller noe, ble bare litt lite plass å bevege på beina. Men på den tiden brukte vi ikke søskensetet så mye, så det gikk greit. Hele bruksperioden likte minsten seg godt "under" søskensetet, tror han synest det var lunt og trygt der. Dessuten gjør den luken bak at jeg følte at jeg hadde veldig god oversikt på ham selv om han lå vendt fra meg. Så ham faktisk mye bedre enn når vi gikk tur med kombivogna m/fotrekk på. Og han så etterhvert meg godt også. Da han var ca 4-5 mnd begynte vi å henge opp leker til ham så han hadde noe å leke med i "hulen" sin =) Som sportsvogn til ett barn er vogna også ok. Positivt: Den er veldig lett, samtidig som den er veldig stabil, den har full liggestilling, lang rygg som gjør at den kan brukes lenge, den tåler høy vekt, den er enkel å slå opp/sammen. Og den er veldig god å trille på alt terreng, har brukt den på allt fra shopping og asfalt til snø og kuppert terreng. Den fungerer bra! Negativt: Ryggreguleringen (samme på e3 og sport) er helt utrolig kronglete å få til. Det er veldig lett å legge ryggen ned, men nesten umulig å få den opp med barnet i vogna pga klipsen er stram. Utrolig irriterende. Har sett på nett noen som har laget til ett stroppesystem, så har du sykunnskaper eller er litt handy så er jo det en løsning. Etter hva jeg har forstått så har Vibe ett litt annet system for ryggreguleringen, og den modellen som heter Dash (vet ikke om den er i salg enda) skal ha en form for stroppesystem, så på de nye modellene er det ikke sikkert dette er ett problem! Den andre tingen som er negativt er den åpningen mellom kalesjen og ryggen, den må være sånn når man skal bruke den som søskenvogn, men når den bare brukes til ett barn blir den ett irritasjonsmoment. Det følger med en vann og vindtett trekk, men det er gjennomsiktig og det blir veldig lyst når barnet skal sove (ellers fungerer det bra da man får god oversikt over barnet). Så følger det med en mørk netting/uv nett. Den gjør vogna mørk, men ikke vindtett... Selv var jeg inne på tanken om å sy ett vind og vanntett mørkt trekk til denne bruken + feste på knapper i vogna og trekket sånn at det hang bedre. Eller feste på borrelås og bruke den borrelåsen som de andre trekkene som følger med festes i. Jeg solgte vogna (pga ikke behov for søskenvogn lenger og jeg ville ha en annen....) før jeg fikk sydd dette trekket, men det er bare å ta mål fra de trekkene som følger med, klippe ut og sy en kant. Kan du håndtere en symaskin er det veldig enkelt og fort gjort! Står vogna hjemme nårt barnet skal sove er det jo bare å henge ett pledd over plastedekket bak, så er egentlig bare når man er hjemmefra at det er ett problem( litt vanskelig å få noe til å henge over der når vogna er i bevegelse). Jeg sydde ett fotrekk til vogna etter mål fra den nederste delen på regntrekket/uv-nettet og brukte knappene som regntrekket og uv-nettet festes i til å feste fottrekket. Fungerte utmerket, og var veldig enkelt. Sånn totalt sett var vi godt fornøyd med vogna, men om vibe har bedre ryggregulering er det faktisk grunn nok til at jeg hadde valgt den modellen... =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139189561-phil-and-teds-sport-eller-vibe/#findComment-139190050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Castho Skrevet 27. november 2008 #3 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg skriver under på alt tutta sa men så legger jeg til dette: Viben har alt det sporten og e3 faller for kort med. Den nye reguleringen er bare super og alle andre små problemer. Ville definitivt kjøpt meg vibe hadde jeg hatt råd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139189561-phil-and-teds-sport-eller-vibe/#findComment-139191164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gutteklubben grei Skrevet 27. november 2008 #4 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg har skrevet om min Vibe ved to anledninger: http://www.barnimagen.com/forum/thread/138744066'>http://www.barnimagen.com/forum/thread/138744066 http://www.barnimagen.com/forum/ thread/138860993 er fortsatt veldig fornøydd med vogna, den vokser liksom med oppgaven :-) Nå kommer det også babybag (hardbag) til Vibe, den heter Peanut, sjekk hjemmesiden philandteds.com. Usikker på om du kan ha søskensetet under når du har babybagen og på om du kan bruke samme kalesje. Det er foreløpig lite info om dette på hjemmesiden, men det kommer nok snart. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en uorginal mykbag til vogna istedenfor P&T sin, de fleste passer nemlig helt fint. Det er ringer for feste som i alle fall passer til den reima som finnes på Teutonia sine mykbager. Vibe lønner seg å kjøpe i England, på mothercare.co.uk har de vognen og alt utstyret billigere enn både i tyskland og norge. Så kjenner du noen eller skal over selv så kan du få den til en ganske grei pris :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139189561-phil-and-teds-sport-eller-vibe/#findComment-139191495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå