Cala75 Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Jeg bruker HIPP1 og småen blir 4 mnd på onsdag. Vi har såvidt begynt med tynn velling og litt fruktmos.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 HIPP 2 er tilskuddskost, altså noe man gir i tillegg til annen mat:) Brukes sammen med grøt og andre måltider, som vi drikker melk til våre måltider. HIPP 2 skal ikke brukes som mme alene, men kan som sagt brukes i tillegg til mme, mm, grøt, middag osv:) Ble "lurt" til å tro at det var det samme som NAN 2, men heldigvis fant jeg ut hva det egentlig var en dag senere, så da gikk jeg tilbake til HIPP 1:) Det du kan gjøre når baby har begynnt ordentlig med grøt og middag og slikt er å gi HIPP 2 til de måltidene og gi HIPP 1 til melkemåltidene:)
Cala75 Skrevet 27. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2008 Tusen takk for utfyllende svar! Står det noe om dette på HIPP2 pakken? Prøvde å finne informasjon om dette på HIPP sine nettsider, men der er hverken HIPP1 eller HIPP2 nevnt med et ord. Antagelig fordi det ikke er lov å markedsføre mme. Provoserende at ammehysteriet skal hindre folk å få informasjon om hvordan et produkt skal brukes.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 det står litt på pakka, men ikke særlig utfyllende eller informativt:p Syns i grunn at HIPP 2 ikke er noe å stresse med å bruke, for baby kan jo glatt drikke vann hvis h*n ikke skal ha mme/mm. Bruk heller HIPP 1og gi vann ellers:) Men nå er jo din fortsatt så liten at den skal ha opp til 15% av kroppsvekta si i melk fortsatt, altså, hvis baby veier 6 kg, skal h*n ha opp til 9 dl med melk i døgnet:) ihvertfall det min HS sa til meg når jeg spurte hvor mye baby skulle ha i døgnet, men når det tipper over 1 liter, så kan du trygt begynne med å gi mer grøt og trappe ned på mme:) Og når baby har begynnt med skikkelig fast føde, så kan du begynne med HIPP 2 istedet for vann hvis baby foretrekker det;) Det er lett å rote seg bort i babymat jungelen! Snakk med HS om dette HVER kontroll, for baby er som regel på tippet til ny matregime når h*n er inne på krontroll;) og p.s: når baby er 6 mnd, gi god natt grøt til kvelden, da sover baby som en drøm om natta:) og når h*n spiser fast føde 3 ganger om dagen burde du nattavvenne, evnt bytte ut nattmelk med vann:)
Edelweis Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 i alle dager.. det har jeg ikke visst. har tatt det for god fisk jeg, at det går ut på det samme som NAN2. herregud,. hva skjer nå a? de selger bare HIPP2 på butikken vår.. arrrrg... det må da stå noe om slike ting på pakken.. ååh, nå må jeg ut å kjøpe HIPP 1 i morgen jeg da. akkurat nå har jeg bare HIPP 2. men det ser ikke ut til at hu har tatt skade av det tidligere da heldigvis.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 ostepopp: Det går som regel bra ja:) Men baby kan gå ned en del i vekt pga at HUPP 2 ikke er like næringsrik som HIPP 1.... Ja det skulle stått bedre forklart på pakka dette med tilleggsnæringa, særlig når de bruker samme opplegg som nan med 1 og 2, mini elsker HIPP, og jeg kommer til å fortsete å bruke det, men jeg følte meg rimelig forbannet etter å ha kjøpt HIPP 2 til inga nytte:/
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 29. november 2008 #7 Skrevet 29. november 2008 Står endel info på www.flaskeposten.org Hipp 2 er vel det samme som Nan 3. Tøyseprodukt spør du meg.. Jeg gir heller vann som tørstedrikk til maten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå