Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med tran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til med tran på snuppa her nå, og er veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Hun gulper en del fra før av, og hører jo at de gjerne gulper mer når man begynner med tran. Og i tillegg setter gulpet flekker. Lurer derfor på hvordan dere gir tranen? Med pipette, engangssprøyte eller skje? Og hvordan gjør dere det med klær og møbler? Skifter dere på dere og ungen før dere gir tranen? Legger tepper i sofaen? Har dere liksom noen tran-klær? Og tepper?

Urk, gruer meg til dette. Men vi må jo prøve :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir tran med flasketutt. Plages ikke med noe oppgulp og tranflekker. Går ned på nul komme niks! Par-tre sugetak på flasketutten så er trandosen ned :-)

Skrevet

Hei.

Her tar vi tran på kvelden og med en slik sprøyte. Han ligger på stellebordet og får tran før vi tar på pysjen. På denne måten søler vi ikke på klær og vi slipper å kjenne tranlukta. Fungerer veldig bra for oss.

Skrevet

Jeg gir tran med sprøyte. Spruter ut litt og litt tran i munnen hennes, og har et håndkle liggende på brystet hennes. Vi har ikke hatt noe stort problem med gulping, noe har det blitt, men jeg pleier å ta henne opp til raping etter at jeg har gitt tranen, gulper hun da er det på håndkle. Også gir jeg tranen utenom måltider, så det ikke skal være så stor sjanse for gulping.

Skrevet

Snuppa her har fått tran siden hun var seks uker gammel, samme rutine hver kveld. Når hun har fått av seg alle klærne legges hun på ryggen på stellebordet. Hun får med skje, ca 5 ml og smiler når skjea tas frem. Har lagt oss til vanen med å banke skjea eller korken mot flaskehalsen og da er hun helt klar. Hun gaper og svelger unna alt. Dersom hun mot formodning ikke får med seg alt eller at det går skeis har vi alltid mesoft klart sånn at vi ikke ofrer noen kluter eller håndklær på tranlukta. De gangene det har kommet tran på holder det som regel å vaske klut/håndkle to ganger.

Lykke til, det er ikke så ille som man skulle tro:)

Skrevet

Tid for tran her også nå! Tenkte å bruke doseringssprøyte, høres litt kontrollert og lett ut :- ) Dere som bruker dette - får dere vasket den skikkelig? Eller mæ man ha ny hver dag? I så fall tror jeg det får bli utprøvning med teskje alllikevel...

Skrevet

Jeg har 2 sprøyter jeg bytter på med og når jeg har brukt en vasker jeg den i vaskemaskinen. Funker helt fint det. Hadde ikke giddi å brukt sprøyter, måtte jeg bruke en ny for hver gang :):)

Skrevet

Jeg gir bare d-dråper, veldig lett..blander det bare inn i maten:)

Skrevet

Hvor viktig er det at sprøytene blir rengjort mellom hver gang?

Skrevet

Supert, tester det jeg da! Nei, synes vel ca 300 engangssprøyter på første leveåret var litt i overkant, hehe.

Skrevet

Løveprinsen - Hvor viktig det er å rengjøre sprøytene ordentlig for hver gang kommer vel ann på alderen på babyen din. Jenta mi er 6 mnd og da bruker jeg innimellom å skylle sprøyten under varmt vann med en gang etter bruk og bruke den på nytt dagen etter.

Skrevet

Vi gir med skje hver kveld før nattdrakten kommer på. Snuppa gulper mye, men vi har ikke vært plaget med tran-gulp eller -flekker. Hun er 3 mnd nå og har gitt siden før 6 uker. Prøvde med sprøyte første gang men det ble bare tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...