Gå til innhold

Vonde brystvorter!!

Anbefalte innlegg

Er det flere som sliter med vonde/såre brystvorter?

Jeg har ikke vondt hele tiden, er kun når jeg fryser gjerne når jeg skal ut å gå tur. Har forsøkt å smøre med fuktighetskrem (uten parfyme) da jeg i begynnelsen trodde det var fordi de var "tørre", men det hjelper ikke :( Dette har vart i ca to uker nå.

Dessuten er de super følsomme. Orker hvertfall ikke at typen tar på de!

Noen som har noen råd? Er dette vanlig? Er bare redd det skal være sånn når jeg skal amme. Har begynt å grue meg allerede siden de er så følsomme (var ikke det før jeg ble gravid).

Venter første barn i mars:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139188882-vonde-brystvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei! Det er helt vanlig.. Jeg har også veldig såre og ømme brystvorter, og prøver å gå litt uten BH for å herde dem litt. De vil selvsagt bli enda sårere når man begynner å amme, og derfor greit å få dem til å tåle litt.. Selv om det gjør litt vondt er det også lurt å tørke godt m håndkle etter dusj osv.. Vær forsiktig med å smøre hva som helst på dem, dette er jo brystkjertel og man bør ikke tulle med den delen. Men det finnes også spesialkremer og salver på apoteket til brystvorter. Men mitt tips er altså at man bør utsette dem for litt for å herde dem. Er til og med anbefalt å klippe hull på bh for at de skal gnisse litt mot genseren.. men så langt går ikke jeg altså =)

Henger meg på ullinnlegg! Fant noen tynne som ikke vises så godt under en stram genser. De brukes hver dag og er uunnværlige :) Mine bh-er er syntetiske, som mange andres, så ull mot huden er noe av det beste jeg har kjent (ikke det at jeg har hatt behov for det før da.. ).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...