Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Holder på opg lage båtpoteter,helstekt indrefile,kokt brokolli og barnase saus. men,fikk så lyst på soppstuing også.Har bare hermetisk sopp og fløte.Noen god oppskrift til meg fort?????
Nina-med passasjer Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Hei Når jeg lager soppstuing, så bruker jeg fersk sopp, skærer de i skiver og steker de i smør på hver side, så heller jeg oppi en god slump med fløte, bruker omtrent hele fløten, så lar jeg det småputre jeg rører rundt innimellom. det tar ganske lang tid før fløten er blitt tykk, ha oppi det krydderet du vil ha:) ferdig:) Lykke til:)
Nina-med passasjer Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Lager du hjemmelagt bernè også eller?
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 27. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2008 Takk for svar;) Har bare hermetisk sopp i hus,men får ta det nå. Nei,gud så avansert er jeg ikke,at jeg lager hjemmelaget barnaisesaus;)
Nina-med passasjer Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 du kan lage halv hjemmelaget=) er kjempe lett Kjøp sånn berne essens:) til en annen gang=) ja det går nok fint med hermetisk sopp:)
Gjest Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 unnskyld at jeg blander meg inn, men hva slags sopp bruker dere helst? champinion? Har aldri laget soppstuing, men fy søren, jeg tror jeg må prøve det engang!hehe:) Salt ogpepper som krydder, eller noe annet?
snartentil:) Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Jeg lager den slik: Steker ca 1 ltr hakket sopp, og rører deretter oppi 3 dl matfløte og 3 ss mel om hverandre. Smakes til med salt og pepper. Namnam
Nina-med passasjer Skrevet 27. november 2008 #8 Skrevet 27. november 2008 champinion bruker jeg mest, men kan bruke hva slag du vil=) snartentil: bruker du mel for at den skal bli tykk fortere?
lillebøllaspringmadrass Skrevet 27. november 2008 #9 Skrevet 27. november 2008 tilsett litt fersk hvitløk og evnt vanlig løk og.. mmmmm nam nam.. Kunne spist det med skje:P
Hera Skrevet 27. november 2008 #10 Skrevet 27. november 2008 Jeg har to soppstuinger jeg bruker å lage. Soppstuing: 1 stor pose sjampinjong/aromasopp 1 brokkoli 1 løk, finhakket 1 beger creme fraiche Salt/Pepper ______________________________________________ Skjær soppen i biter/skiver og brun i smør i en panne, tilsett finhakket løk og brokkoli som er skåret i bittesmå buketter. Bland godt, og la surre en 5 min tid til løken er blank. Tilsett Creme Fraiche og bland dette godt. La alt surre i ca. 10 min på svak varme. Rør av og til, smak til med salt og pepper før servering. Soppstuing nr. 2 Sjampinjong/aromasopp Fløte salt og pepper _________________________________--- Skjær sopp i skiver/biter, brunes i en blanding av hvitløksmør og margarin Tilsett fløte og la alt stå å surre til fløten er blitt tykk. Smak til med salt og pepper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå