puskiluska Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Hei, Tenkte å prøve sovecoach metoden på gutten min på 10 mnd. Vi har dessverre prøvd ferbers metode i 8 dager (for en mnd. siden) som førte til at han fikk skikkelig separasjonsangst og lakenskrekk. Og det på tross av at vi var kjempe konsekvente! Vel, vel nå har vi en gutt som bruker en evighet på å sovne på kvelden, reiser seg opp, snur seg rundt, begynner å leke for så å gråte osv. osv. Han våkner iallefall to ganger om natta for å få smokk og noen ganger faller han ikke til ro og er våken i opp til en time. Så nå skal vi venne han av med smokk om natta med hjelp av sovecoach metoden. Jeg lurer bare på en ting. I forhold til dagsrytmen så trenger vi kun å gjøre noe få endringer. Han sover nå som regel fra halv ni om morningen og kan da sove i fire timer!!! Er det da slik at jeg skal vekke han etter to timer? Slik at vi får den døgnrytmen som sovecoach anbefaler. Har jo alltid hørt at søvn avler søvn og at en ikke skal vekke barna om dagen. Han sover også en-to timer på ettermiddagen. Noen som vet??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå