Gå til innhold

Igangsetting?

Mamma's trolljenter

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er gravid med tvillinger og kommer til å bli igangsatt i uke 37, om 18 dager!

Plutselig kom fødselsangsten litt fort og jeg føler jeg ikke helt vet alt jeg vil vite enda!

Kan dere som har erfaring med igangsatt fødsel skriv litt om hvordan det var? Hvor lang tid det tok? Er det veldig stor forskjell på igangsatt fødsel og "vanlig" fødsel? Jeg sikter ikke til tvilling fødsler men om det er noen som har født tvillinger må de gjerne også skrive til meg!

Jeg setter stor pris på alle svar og håper selvfølgelig det blir mange fine ukompliserte fødsler å lese om nå! :D hehe... kanskje?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139187271-igangsetting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en igangsatt fødsel bak meg, av fire totalt. Personlig syns jeg kunstige rier er mer smertefulle enn vanlige rier. Dette er også den eneste fødselen jeg har hatt behov for annet enn alternativ smertelindring og hadde da altså epidural. Denne fungerte veldig bra mot smertene.

Selve fødselen gikk knirkefritt. Jeg fikk pitocin satt klokken 16. Da hadde jeg de to foregående dagene fått prostaglandin kapsler som modnet livmorhalsen. Da jeg fikk pitocin var jeg 40% moden og hadde en åpning på 3 cm. Den første rien fikk jeg klokken 18. De neste to timene økte det på og litt over 20 var det ganske smertefullt og jeg ba om smertelindring. Klokken 22 ble barnet født, etter en meget ukomplisert utdrivningsfase.

Dette var barn nr 2. Iom at jeg hadde erfaring fra rier fra en tidligere fødsel, så kan det godt være at jeg opplevde det hardere av den grunn. I tillegg hadde jeg den gangen fødselsangst grunnet traumatisk første fødsel, noe som kan ha bidratt til økte smerter grunnet spenninger i kroppen.

Så konklusjonen min må vel bli at tross en smertefull opplevelse sammenlignet med mine andre fødsler og mindre takling av riene grunnet dette, så gikk selve forløpet veldig godt og greit for seg og jeg ble kvitt fødselsangsten i et jafs fordi det gikk så innmari greit.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139187271-igangsetting/#findComment-139215495
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...