Blomsterbarn Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Min lille jente på fem uker sovner ikke før halv to på natten. Skal ikke klage, for hun sover mye både på natt og på dagtid fram til kl 16, men jeg håper vi klarer å få henne til å sovne litt tidligere på natten/kvelden. Når storesøster er oppe allerede kl 6, så er det litt for seint å legge seg halv to.. Noen som har klart å få den lille til å sovne tidligere og som har noen tips å dele med meg?
Frøken Freken Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Vi har sikkert vært veldig heldige, for snuppelure har lagt seg samtdig med oss helt fra starten. Hun er 11 uker nå. Jeg kunne nok lagt henne tidligere, men syns det er veldig ok at hun har sin lange søvnperiode samtidig med meg. Etter vi begynte med MME ble det også færre nattmåltid.
LivetErEnLek Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Den minste (10 uker) sovner mellom 18.00 og 19.00 på kvelden. Vekker henne og gir mat når vi skal legge oss og så får hun ett måltid på natten. sover til mellom 7 og 9 på morgenen. Dagsøvnen er mer variabel, alt fra 2 til 4 timer. Synes selv hun sovner alt for tidlig på kvelden, skulle gjerne ha lagt henne senere og hatt litt mere søvn på dagen, men når de er så små, er det ikke så mye man kan gjøre fra eller til igrunn.
Madamina Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Klare leggerutiner til samme tid hver dag. Bad. pysj, rolig snakk, pupp og mørkt rom. Om hun ikke sover på deres eller eget rom, så ha henne i nærheten i en mørk krok. Pump deg og gi litt ekstra etter amming ved legging så hun har nok å falle til ro på. Bæresjal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå