Gå til innhold

Lettvinn mat til jentekveld - trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha besøk av sju venninner i morra for å feire bursdagen min men er absolutt ikke i form til å styre mye. Kan få ting bragt i hus, men må ikke være for avansert eller ta veldig lang tid å lage. Noen gode tips?

Fortsetter under...

Skrevet

Hva med en salat med mye godt i? Salatblader, ristede pinjekjerner, stekt kyllingfilet i biter, sprøstekt bacon, agurk, cherrytomater, avocado og kanskje litt pasta? Alt du trenger å gjøre er å koke pasta, steke kjøttet, kutte grønnsakene og blande :-)

Skrevet

Jeg skal ha jentene på middag i desember og da skal jeg lage lasagne og salat.. det er alltid en hit.. så kjøper du et ferskt litt bedre brød til og har smør og dressing til.. er ikke mye jobb å lage lasagne.. og når den først er i ovnen lager den seg selv mens du lager salat:)

Skrevet

Takk for tips:)Tar gjerne imot flere også! Noen som vet om noe som gir minimalt med oppvask i tillegg?? hehe;)

Skrevet

bakt potet der du fyller med de ingridiensene du liker. feks skinke,ost,løk,bacon,sopp,rømme,smør ol.serveres med salat og brød til.

eller pitabrød som gjestene også fyller med det de vil..

Skrevet

hva med tapas?

så kan du kansje be alle ta med en liten rett hver..så blir det mye mat der man ikke helt vet hvem som kommer med hva..;)

Annonse

Skrevet

Helt klart pizza på tortilla-bunn! Kjøp inn forskjellige ingredienser, også lager alle hver sin pizza. Sett tre brett i ovnen, da får du plass til alle på en gang. Veldig sosialt, og veldig god mat! Alle får jo det de liker best :-) Etter to runder er alle garantert mette, og du har ikke gjort annet enn å sette frem maten. (Anbefaler tortillaene som har smak, da blir pizzaene enda bedre!!)

Skrevet

Ost og kjeks.. da trenger du bare sette frem ost, kjeks og kanskje litt frukt. f.eks druer, klementiner osv

Skrevet

Pøls med brød;) hehe

Gryterett og hvitløksbaguetter! Deilig!

Skrevet

Ciabatta med tomat og Mozzarella er superenkelt og utrolig godt. Bare vam sånne ferdigpakker med ciabatta i ovnen når jentene kommer, smør på ferdig pesto og legg på skiver av mozzarella og gode tomater. Dytt alle ciabattaene på et serveringsfat og vips har dere deilige smørbrød laget på minimalt med tid. Om du skjærer opp tomat og ost før de kommer er det i grunnen alt du trenger å gjøre. Bare sjekk at du får mozzarella av pasteurisert melk.

Gratulerer med dagen:)

Skrevet

Ta en titt på matprat.no, der har jeg fått mange tips;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...