Glad tobarnsmamma Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Lurer på å kjøpe en Babygear Rainforest Jumperoo, men er det "farlig" for ryggen o.l. på samme måte som en gåstol?
Trulte76 Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Der ga du meg en ide om den perfekte julegave til lillegutt han er 4 mnd til jul:) Jeg er ikke noe fan av gåstol, men kan ikke skjønne denne hoppehusken skal være skadelig?
åsemor Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 er like farlig for ryggen men alt med måte. må innrømme at jeg kasta både håppehuska og gå stolen jeg fikk de var godt brukt. ønsker ikke å belaste ryggen mer enn jeg må for lillegutt. er sikkert ikke farlig om det bare brukes litt
Trulte76 Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 hm..trur jeg må tenke over dette ja..om han skal få en slik eller ikke. Vet han ville elsket den, men visst den er veldig belastende for ryggen så vet jeg ikke helt..
Gjest Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Jeg bestilte enn sånn hoppetusse, men etter å spurt her inne så avbestilte jeg igjen.,., De kan visst lett bli tågjengere, altså gå på tærne når de blir større av en sånn huske... Jeg vil jo også si alt med måte jeg da.. men avbestilte like greit...:-)
*bubbs* Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Jeg var på shopping med mamma som er barnefysioterapeut da snuppi skulle ha babygym og husker at hun ristet bedrøvet på hodet over at babybutikkene fortsatt tar inn slike hoppehusker. Hun mente det var dårlig gjort ovenfor foreldre som kjøpte slike produkter i god tro om at det var "ufarlig" moro for barnet.
husmus &2 Skrevet 27. november 2008 #8 Skrevet 27. november 2008 Jeg har bestilt en fra usa, men lurer på hvor dere får denne informasjonen fra om at det ikke er bra for barnet???? Jeg skulle gjerne likt å ha sett det. Jeg har også hørt det nemlig, men har prøvd å søke på det og ikke funnet noe om huskene (jolly jumper på engelsk) men kun om stolene og det for meg virker mye mer logisk at de er "farlige". Men, nå er ikke jeg noe særlig tilhenger av vippestoler heller men jeg gikk allikevel ut og kjøpte en idag, så....
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 27. november 2008 #9 Skrevet 27. november 2008 Prat med fysioterapauter. Vippestol har vi og, ser litt mer nytten av den enn en gåstol eller hoppetusse!
firkløver`n Skrevet 27. november 2008 #10 Skrevet 27. november 2008 hoppe husken, den som ungen har mulighet til å få litt ekstra hoppe hjelp ved med hjelp av elastisk fester er "farligere" en gåstolen. grunnen er at nedslaget blir hardere siden elastikken gir mer fart i frasparket enn hvis bare barnet sparker fra som i en gåstol. belastningen blir hardere på hofter og bekken enn i en gå stol. i en gå stol så reiser ungen seg opp med egen kraft men i hoppe huske så får den hjelp av strikk og blir dumpet mye hardere mot gulvet enn når ungen sparket fra. dette sa ihvertfall fysioterapauten jeg går til. hun anbefaler egentlig ingen, men minst av dem hoppehuska.
LeneTherese Skrevet 28. november 2008 #11 Skrevet 28. november 2008 Min hs sa at man skulle hvertfall ikke bruke verken gåstol eller hoppehuske før barna var over 1 år.. Pga "gripemekanismen" de små har under bena frem til de er rundt 1 år kan de begynner å gå på tærne slik d står over her, pluss at de kan bli hjulbent.. Min gutt får IKKE sånn!!
Gjest mphs Skrevet 28. november 2008 #12 Skrevet 28. november 2008 Fysioterapauten på helsestasjonen min sier det samme som vi 5 i familien skriver. Hun sa også at når vi holder ungen på fanget og lekehoppet med ungen gjorde vi det kanskje 3/5 ganger før vi slutet men når de sitter i disse hoppehuskene klarer ungen å hoppe 50/100 ganger på kort tid. Og med den store belastningen det blir er det lett at de blir skadet.
annki83 Skrevet 29. november 2008 #13 Skrevet 29. november 2008 jumparoo er ikke så ille nei, alt med måte! jeg har denne til jenta mi jeg hørte me fysioen hva hun syns om det å hu sa at alt me måte var ok. det som var ille var når ungen hang i en sånn huske man har i døra. jeg kjøpte den da hu var ca 7 måneder å hun bruker den ennå sånn av og til er snart 1 år nå. må bare passe på at ongen kan sitte selv, og holder sin egen vekt, å at den er riktig stilt inn så ongen står godt me begge beina helt flat på gulvet. ska ikke stå på tærne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå