Gå til innhold

hvor mye veier en et-åring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvifor er det :-/ at ungen din veg 12 kg? Det er vel heilt normalt det, alt etter som kor høg h*n er?

Jenta vår er blitt tynn, gjekk ned over 400g frå 10 til 12 mnd. Var 8765g (og 77cm) ved 12 mnd.

Broren var 9,5kg (og 77cm), han gjekk og ned i vekt på den tida.

Skrevet

Lillegutt var 11,8 kg da han var 13 mnd.

Skrevet

på 12 mnd kontrollen var han 10.8:) stor og flott gutt:)

Skrevet

min jente er 9,3

er dagmamma for to til, gutten er 9,2 og den andre jenta har ikke vært på kontrollen ennå, men hun er nok ikke mer enn 8 kg.

Skrevet

fordi jeg aldri har sett en større (og vakrere) et-åring og alle kommenterer at hun ser ut som en to-åring.. OG jeg blir skjev og muskel-skadet av å bære denne deilige skatten,da..som er skikkelig mammadalt og vil bæres hele tiden.. Har betennelse i begge armene mine og er sykemeldt pga dette....tror hun er ca 78 cm lang.

Derfor litt :-/

;-)

Skrevet

min jente er 12840g og 82 cm..stor jente ja og flink..;)

Skrevet

hærremin hatt!

Virker som at dere som har unger som er tyngre en 10 kg er anonyme, er det fordi dere er flaue av barnas vekt??

For all del er dere flaue fordi dere har skyld i at barna er "tunge" er det en ting, men med er godt og variert kosthold så er det mange ettåringer som er 10-12-14 kg!

Det er også mange med samme kosthold som er 8-9 kg..'

min sønn var 9,5 på ett årskontrollen, tyn liten strek, min datter var 11,5, de har hatt samma kostholdet og har de samma foreldrene, men et svært forskjellig aktivitetsnivå, gutten krabba da han var 9 mnd, mens jenta ikke bynte før hun var nesten ett år!

Tipper det er årsaken, iallfall i vårt tilfelle!

Jeg er iallefall stolte av begge mine små barn, selv om lillesøs er i ferd med å ta igjen storebror i størrelse!

Skrevet

er ganske ofte mobbeinnlegg her om at folk som har store barn er dårlige foreldre, har dårlig kosthold, er evneveike o.l, Kanskje derfor man vil være anonym.. Ingen klarer hvertfall si noe om barnet mitt uten å kommentere vekta/størelsen på henne. Og ofte kommer jeg de automatisk i forkjøpet.. Men er bare stolt av min lille bolle, hun er nydelig!! bare litt upraktisk å drasse på;-)

Skrevet

Jeg får mange kommentarer på at min gutt er stor. Han var 12,5 kg ved ett års alder og 83 cm lang. Han er vegetarianer og spiser god og variert og en en meget aktiv gutt. Ammet i 6 mnd og han veide ved 6 mnd alder 10 kg, så vekten har ingenting med et usunt kosthold å gjøre :)

Jeg forstår godt at vekt blir et tema når det er snakk om kurver, hva kan barnet spise osv... Jeg er ikke flau over vekten, og tviler på at det er noen sammenheng mellom bruk av anonymknappen og barnets vekt ;)

Skrevet

Ja, enten er barna for store eller så er de for små. Jenta mi veide 7,7 kg på 1 års kontrollen og hun synes ALLE er sååå liten. Folk skal alltid ha en mening altså.

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

min jente veide vel ca 9 kilo på 1-årskontrollen, men hun er lang og tynn og har alltid vært det.

12 kilo er nok ikke noe unormalt mye. Greit å ha litt å gå på, de forbrenner jo en del når de begynner å løpe rundt og herje=)

Skrevet

Jenta mi veide 7,2kg på ett-årskontrollen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...