aaha Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 har innført faste tidspunkter for mat, soving og aktivitet i henhold til denne metoden, som det virker som om babyen trives med. Men er usikker på hvor bra det er å skulle vekke babyen på dagtid hvis han sover mer enn to timer... ut fra sovecoachmetoden skl hver dagslur være på minst 1, 5 time, men ikke mer enn 2, da det igjen er tid for mat. Og for å få fordelt søvnen jevnt utover døgnet istede for å sove en gang kjempelenge og så bli overtrøtt. Om han sover over to timer så er han blid når jeg vekker han, så virker ikke som han bryr seg. Men så er det jo så mange som sier at man ikke vekker et sovende barn. Har også klokka på 7 hver morra for å ha faste rutiner. Om jeg ikke hadde hatt dette, ville han våknet alt fra 06.30 til 8. Hva syntes dere?
Sunshine med småtroll:) Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 det tror jeg nok ikke har så mye å si.Vekker selv småen hvis han sover for lenge på siste duppen. Får sove til ca 1630 (maks). Sovnet han seint så får han sove litt lenger.Tar bare å forskyver kveldsstellet litt.Har vanligvis 2 dupper om dagen.
lizaloo Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Hei. Har lest om denne metoden og syns den har mye godt for seg. Prøver nå selv å innføre rutiner og struktur på hverdagen og syns magi rytmen er fin å følge. MEN jenta mi sover som oftes ikke mer en 45 min og er da våken og blid på dagtid, noen ganger kan hun bysses videre ,men sover bare lengre hvis vi går tur. Så jeg lar henne sove så mye, eller så lite som hun vil , men våken tiden styrer jeg litt nå i håp om at sovingen blir bedre. Hun er nå våken mellom 1.5- 2 timer mellom lurene. Jeg kan ikke tvinge et våknet barn til å sove lenger og jeg vil heller ikke vekke henne når hun sover godt. Så jeg har igrunn tilpasset metoden for oss. Alle barn er forskjellige og kanskje magi rytmen ikke passer helt for alle? Vi legger henne mellom 07-08 og hun har pleid å våkne melom 05-06, men nå etter magi har den vært over 0600!!! Men hva gjør di hvis han våkner 0630 da.lar du han ligge til 0700? Vet ikke om jeg var til hjelp, men sånn gjør vi det. Tror det viktigste er å være forutsigbar og konsekvent på den måten man selv velger å gjøre ting på. Lykke til:)
Sannali Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Jeg har ikke fulgt noen spesiell metode, men ser at datteren min på ti måneder har sin egen døgnrytme som har kommet helt av seg selv og som er lett å følge for resten av familien. Rytmen har forandret seg i perioder fra hun var nyfødt og jeg kan ikke tro at en baby kan følge den samme rytmen hele spedbarnstiden...
aaha Skrevet 27. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2008 ja hvis han våkner før, som i dag, lar jeg han ligge, og hvis han begynner å sutre, gir jeg han en bamse, eller setter på uroen. Da er han enten opptatt med det, eller sovner igjen;-) Babyen min er mer enn nok uthvilt med til sammen 3-4 timer søvn på dagen, så mener han får nok om han vekkes etter to timers lur.... har du innført opp ned også? vi lurer på om vi skal begynne, vi sliter med mange nattlige oppvåkninger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå