Gå til innhold

Diarè, spiser ingenting... (9 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååå, jeg blir så lei meg i mammahjertet...

Det begynte med dårlig matlyst og oppkast forrige fredag.

Han har siden det hatt 1 eller 2 diarèbleier pr dag, og spiser nesten ingenting.

Får i han 5-10 skjeer med grøt til frokost og kvelds, ellers bare litt melk.

Drikker vann heldigvis men...

Allmenntilstanden er utrolig nok veldig fin, bare litt roligere enn vanlig.

Kan dette virkelig komme av en ussel tann?

Regner med tanna på motsatte siden er på vei også, men han har aldri reagert sånn på tenner før..!

Er det noe legen kan gjøre med slikt, eller må magegreier bare gå over av seg selv?

Håper noen har svar her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen..?

Skal til legen senere i dag, men likevel greit å høre om noen har vært borti det samme...

Skrevet

Hei du

Svarer igjen, jeg. Gutten vår hadde diaré for en måneds tid siden. Varte i ca. to uker. Han hadde opp til fire bæsjebleier i døgnet inkludert nattestid. La inn et innlegg her da husker jeg. Flere som skrev at de hadde slitt/slet med det samme. Vi tok ikke gutten vår til legen fordi han hadde god allmenntilstand. Vi tilbød mye vann. Det gikk over av seg selv og da begynte han å spise og sove bedre.

Skrevet

HS sa til meg at sånn tannfrembruddsdiare kun varer de 2-3 dagene tennene stikker fram. Varer det lenger, så er det nok noe annet som forårsaker diareen.

Vi har akkurat blitt ferdig med en 2,5 ukes diare på vår 8 mnd gamle frøken. Her hjalp det å kutte ut all mme i grøten. Vi skal begynne så smått med mme når magen har vært bra i noen uker.

Det er ingen legemiddler man kan gi babyer for diare. Men du kan gi mat som virker stoppende på magen og kutte ut mat som virker løsende.

Stoppende mat: banan, ris, kokte eller tørka blåbær, eplerasp.

Løsende mat: pære, svisker, melk (sikkert noe jeg har glemt...).

Skrevet

Slik har vi det her også.. Har en liten gutt på ni måneder som begynte med oppkast og dårlig matlyst forrige torsdag. Etter det fikk han diare og må nå byttes på ca 7-8 ganger om dagen.

Jeg var til legen i dag og fikk beskjed om at han ikke måtte få noe med MME eller melkepulver i da dette gjør magen verre.

Da jeg sa at han ikke spiser noe fikk jeg beskjed om at det ikke gjør noe for noen dager så lenge han får i seg nok veske... Så min lille gutt har ikke spist siden i går selv om jeg har prøvd å få i han mat...

Fikk beskjed om å gi han 50/50 med Eplemost og Farris/Bris, dette både av lege, helsesøster og pr. tlf. til legevakten. Ser faktisk ut til at det hjelper litt.

Håper det lille gullet mitt blir friskt snart og får matlysten tilbake. Det er så vont å se at han ikke spiser selv om han er i god form ellers....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...