Gå til innhold

Hva skal til for å gi melk til sykehuset?

Anbefalte innlegg

Gjest amandine
Skrevet

Har så mye melk denne gangen, og allerede frysen full. Det føles litt dumt å pumpe og helle det ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om barnet ditt er under 6mnd ta kontakt med stedet du fødte eller nærmeste fødesykehus! De tar en blodprøve og gir deg alt av info og utstyr. Penger får du per liter, så vidt jeg vet.

Gjest amandine
Skrevet

Han er 7 uker og har spist seg opp fra 4020g og 53cm til 6200g og 62 cm, så her er det power i laken som min kjære sier he he. Har fullammet to barn tidligere til 6 og 7 mnd men denne gangen er visst produksjonen løpsk... Skal ringe KK, takk for tips

Skrevet

når de tar blodprøver sjekker de om du har et CRP (tror jeg det heter) virus i kroppen. Det er ikke skadelig for dine egne barn, men om du har det, kan de ikke bruke melken din da premature barn ikke har samme immunforsvar som til terminfødte barn. 60% av befolkningen har dette viruset (et vanlig influensavirus), så de trenger at så mange som mulig melder seg som donorer av mm, da de bare kan bruke et fåtall av de som melder seg!

Ring melkebanken på barneklinikken:) De er kjempegreie og du får med deg beholderer til å fryse melken i, så får du svar på blodprøven innen en uke. (jeg har crp-virus og har tvangsminsket melkemengden min...)

Skrevet

CMV er det Brooklyn mener. CytoMegaloVirus

Det gir bare en helt vanlig visussinfeksjon som de fleste har hatt mens de var yngre.

Det er litt forskjell på ulike sykehus, her (sus) tar de imot melka mi selv om jeg har hatt CMV, de kan bare ikke gi den til de aller minste barna. (De under 1500 gram tror jeg)

Om de skulle ha nekta alle som har hatt CMV å gi melk hadde det ikke blitt my melk på de små premature... Tror det er rundt 70-80% av den voksne befolkningen som har hatt det.

CRP er et akuttfaseprotein som stiger rask om man har en bakteriell infeksjon i kroppen.

Ikke lett med alle disse forkortelsene:)

Skrevet

Æsj..det er CMV det heter ja....Var innlagt på sykehus i 4 dager i forrige uke, det var så masse forkortelser og slikt at det har gått helt i ball for meg.

Barneklinikken i Bergen tar ihvertfall ikke imot melk om du har det viruset. De sa der de mente det var rundt 60% av befolkningen som hadde det. tror jeg. Ingen bør høre på meg for tiden, jeg bare roter:))

Skrevet

Jeg fikk også vite at det var 60% som hadde CMV da jeg testet meg. Selv hadde jeg ikke viruset, men på AHUS tar de også i mot melken fra de med CMV. Den brukes til babyer over 1500g

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...