Gå til innhold

9 mnd og sove 1 lur på dagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre her som gjør det? Har i lange perioder hatt trøbbel med dagsoving og vurderer nå å la det bli med en lur på dagen. Er det for tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn er jo veldig forskjellige da, men det høres nok litt tidlig ut for meg.. Men det går jo an å prøve og se!

Skrevet

Gutten min er 8,5 mnd og har de siste dagene bare sovet 1 lur på dagen.. Har ikke vært snakk om at han har villet sove noe mer, har prøvd og prøvd, og det resulterer bare i vræling. Men det virker som han er trøtt, vil bare ikke sove.. Så i går sov han bare 1 time! Er veldig lite syns jeg..Sover bra på natta, legger han 19.30 og sovner innen kl 20.00. Hender han våkner litt og får vann èn gang eller så.. står opp mellom 7-8. Så han får ca 11 timer nattesøvn, men likevel..

Har funnet ut jeg bare får prøve med èn lur, og så se det litt an. Kommer nok til å fortsette å prøve å legge han til vanlig tid, men vil han ikke, så vil han ikke..bestemt kar dette hehe:)

Lykke til foresten! :)

Skrevet

Gutten min sover også veldig godt på natten. Sover i 12-13 timer faktisk.. Han vræler ikke når jeg legger ham på dagen, men bare ligger å skravler og turner i senga i laaange tider.

Skrevet

min jente på 10,5 mnd har hatt en lur om dagen siden hun var ca 8 mnd gammel hun, nekter plent å sove mer! da sover hun alt mellom 30 min-1,5 time. hun legger seg kl 7 og sovner momentant, da er hun helt ferdig! syns egentlig det er lite jeg også, men kan jo ikke tvinge henne til å sove heller....

Skrevet

Jenta mi på 10 mnd sover også bare 1 lur på dagen. Den er fra 45 min-1.5 time. Slik har det vært fra hun var 8 mnd gammel. Hun nekter å sove noe mer så da er det bare sånn da:) Hun legger seg 18:30 og sovner med en gang :)

Skrevet

Vår lille er 8 mndr og har vært dårlig til å sove på dagen fra han var 3 mndr.

Om natta sover han veldig bra og lenge, uten pupp eller noe. For tiden blir det enten en lang lur (max 1,5 time) eller to korte (hver på ca 30-45 minutter). Blir jo ikke mye, men det er tydelig at han ikke trenger mer søvn på dagen, så da er det lite å gjøre med det. Som noen andre her sier, det går jo ikke an å tvinge de små til å sove heller.

Men for å svare på HIs spørsmål: tror ikke det er for tidlig hvis ikke ungen er overtrøtt når kvelden kommer. Vi lar småen få bestemme det selv. Hvis han virker trøtt to ganger i løpet av dagen får han to lurer. Noen dager virker han trøtt bare en gang, og erfaring viser at det hvertfall ikke er noen vits i å legge han hvis han ikke virker trøtt. Da blir det bare babling og turning.

Skrevet

Tusen takk for svar! Godt å høre at jeg ikke er alene:O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...