UpsyDaisy Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Er det noen andre her som gjør det? Har i lange perioder hatt trøbbel med dagsoving og vurderer nå å la det bli med en lur på dagen. Er det for tidlig?
RødRev Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Barn er jo veldig forskjellige da, men det høres nok litt tidlig ut for meg.. Men det går jo an å prøve og se!
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Gutten min er 8,5 mnd og har de siste dagene bare sovet 1 lur på dagen.. Har ikke vært snakk om at han har villet sove noe mer, har prøvd og prøvd, og det resulterer bare i vræling. Men det virker som han er trøtt, vil bare ikke sove.. Så i går sov han bare 1 time! Er veldig lite syns jeg..Sover bra på natta, legger han 19.30 og sovner innen kl 20.00. Hender han våkner litt og får vann èn gang eller så.. står opp mellom 7-8. Så han får ca 11 timer nattesøvn, men likevel.. Har funnet ut jeg bare får prøve med èn lur, og så se det litt an. Kommer nok til å fortsette å prøve å legge han til vanlig tid, men vil han ikke, så vil han ikke..bestemt kar dette hehe:) Lykke til foresten!
UpsyDaisy Skrevet 27. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2008 Gutten min sover også veldig godt på natten. Sover i 12-13 timer faktisk.. Han vræler ikke når jeg legger ham på dagen, men bare ligger å skravler og turner i senga i laaange tider.
mammaTilLinnea Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 min jente på 10,5 mnd har hatt en lur om dagen siden hun var ca 8 mnd gammel hun, nekter plent å sove mer! da sover hun alt mellom 30 min-1,5 time. hun legger seg kl 7 og sovner momentant, da er hun helt ferdig! syns egentlig det er lite jeg også, men kan jo ikke tvinge henne til å sove heller....
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Jenta mi på 10 mnd sover også bare 1 lur på dagen. Den er fra 45 min-1.5 time. Slik har det vært fra hun var 8 mnd gammel. Hun nekter å sove noe mer så da er det bare sånn da:) Hun legger seg 18:30 og sovner med en gang
lu266 Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Vår lille er 8 mndr og har vært dårlig til å sove på dagen fra han var 3 mndr. Om natta sover han veldig bra og lenge, uten pupp eller noe. For tiden blir det enten en lang lur (max 1,5 time) eller to korte (hver på ca 30-45 minutter). Blir jo ikke mye, men det er tydelig at han ikke trenger mer søvn på dagen, så da er det lite å gjøre med det. Som noen andre her sier, det går jo ikke an å tvinge de små til å sove heller. Men for å svare på HIs spørsmål: tror ikke det er for tidlig hvis ikke ungen er overtrøtt når kvelden kommer. Vi lar småen få bestemme det selv. Hvis han virker trøtt to ganger i løpet av dagen får han to lurer. Noen dager virker han trøtt bare en gang, og erfaring viser at det hvertfall ikke er noen vits i å legge han hvis han ikke virker trøtt. Da blir det bare babling og turning.
UpsyDaisy Skrevet 27. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2008 Tusen takk for svar! Godt å høre at jeg ikke er alene:O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå