Gå til innhold

HÆ? Kan de bare endre kontonr for barnetrygden ???

Anbefalte innlegg

Vi har fra eldstemann var nyfødt -fått all barnetrygd inn på en egen konto.

Når vi fikk minsten fikk vi et melding om vedtak på barnetrygd, og det kontonummeret som allerede var registrert. Vi skulle kun si fra om vi IKKE ville bruke det kontonr.

Forrige måned fikk jeg vanlig foreldrepenger, og noen dager etterpå 1940 kr.

Synes da det var rart, men tenkte at det er en eller annen avregning av ferie el. Det sto kun NAV Trygd på utskriften.

Nå har jeg fått det igjen - men denne gangen står det Barnetrygd på kontoutskriften. De pengene skal da vitterlig ikke inn på min konto. Hvor dan kan de bare endre sånt ?

Fortsetter under...

Nytt system hos nav, alle utbetalinger kommer inn på samme konto, den konto hvor det fra før av kommer mest penger inn fra dem. Altså, om man feks får stønad til barnetilsyn eller foreldrepenger som overstiger barnetrygden kommer barnetrygden inn på den samme kontoen.

Jævla irriterende for meg som har Barnas Trygghetskonto hvor huslånet trekkes fra, oppdaget plutselig at lånet gikk til inkasso pga manglende dekning på konto. Så viste det seg at barnetrygda som skulle inn på den hadde kommet på brukskontoen min i steden, og jeg hadde trodd det var en etterbetaling. Måtte ordne med privat overføring.

GRRRR ! Snakket med dem nå. Og jada, nytt system. Men hva skjer med å SI FRA da ???

Det skal være sendt ut brev sentralt. Nei, har ikke fått noe brev.

Samme skjedde i våres da de plutselig endret utbetalingsdato fra 15 til 30 - uten å si fra.

Sendte en lang e post, men fikk aldri noe svar.

Er det mulig.

Samme skjedde her sist måned, vi skal ha barnetrygden inn på en felleskonto som står på mannen. Men neida, de hadde bare pøst den inn til meg uten å si fra. De sa de hadde sendt brev men det har ikke vi fått. Og bedt de ordne det til neste utbetaling, men det har vi ikke hørt noe fra. Er vel den som kommer i november det nå da. Så får de om de klarer å gjøre jobben sin da.

Unnskyldningen var nytt system og at hver mottaker bare kunne ha et kontonummer. Sikkert fint det, men i dette tilfellet gikk det jo til min konto og ikke til min mann sin - som det skulle. Dumme dumme system!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...