smilekopp, 2 barnsmor <3 Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 i magen etter uttaket idag=( har de andre hatt vondt? det gjer jo så vanvittig vondt når eg skal berre på do, er vondt å sitte, gå, stå, le... ja det meste. veit de om dette er normalt? eg kan ikkje huske eg hadde det så vondt på forrige forsøk, men fekk jo ut 13 egg mindre enn denne gangen:/ er så redd eg e overstimulert, men eg håper smertene gjer seg til imåro. god natt jenter! klem
øynesomtinntallerkner Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Jeg også hadde kjempevondt denne gangen, det ga seg etter tre dager cirka. Skal sikkert være sånn ja....
Gjest Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Du kan være litt overstimulert, uten at det trenger å bli så ille som de verste historiene vi hører om her inne. Jeg var det, og det var vondt ei stund, men ikke verre enn at jeg gikk på jobb som vanlig. Det er mange grader av overstimulering. Men får du veldig vondt, må du selvsagt ta kontakt med sykehuset. Lykke til!
Lykkelig mor til tre Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Jeg har tatt ut egg tre ganger.. skal ta ut fjerde gang til uka.Først og tredje gang var ikke særlig smertefulle dagene etter uttak.. men den andre gangen hadde jeg forferdelig vondt (lignende smerter som du beskriver) i fem dager. Kunne ikke skjønne at det skulle være så vondt. På klinikken sa de bare at.. det var da ikke så rart det, jeg hadde jo tross alt tatt ut 12 egg.... Men jeg tror det henger litt sammen med hvem som tar ut disse eggene... for, legene gjør det litt forskjellig. Noen er mer "uforsiktige" enn andre.. noe som nok kan gi mer smerter i etterkant... Det går over.. Jeg var ikke overstimulert....
Alid@ Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Hei! Jeg hadde det også sånn etter et uttak nå tidligere i november. Trudde først at det bare var vondt etter uttaket. Men da jeg kom til insett 2 dager etter så kunne jeg fremdeles ikke gå normalt, ønsket bare å ligge i ro. På ul da kunne de se at jeg var overstimulert, hadde litt forstørrede eggstokker og væske ut i buken. Men de mente at det ikke var så ille at vi ikke kunne sette tilbake egg. Måtte følges opp med blodprøver noen dager + at jeg fikk blodfortynnende, men det hadde jeg tatt hele tiden uansett. Jeg synes dette var fryktelig vondt, klarte ikke spise og fikk ikke i meg all den væsken de ønsket jeg skulle ta. Gjorde faktisk vondt bare når jeg trakk pusten dypt for da beveget magen seg og da var det mange smertefulle punkter i magen som verket. Å bevege seg var ikke lett. For å si det sånn så sov jeg ikke godt på en uke for så lenge varte det på meg. Buken økte i størrelse, og var 92cm på det største. Det gikk nu sakte men sikkert over å trengte jo heldigvis ikke å bli innlagt for blodprøvene var jo fine. Jeg fikk ut 11 egg, men hadde fler follikker som dem ikke tok ut. Det er jo som sagt forskjellige grader av overstimulering og mange ganger er det ikke fare men man må ta tida til hjelp,og det kan være fryktelig vondt ei stund før det begynner å gå over. Fikk da også beskjed om at dersom jeg ble gravid kunne disse smertene komme tilbake og faktisk bli verre for en periode. For meg høres det ut som du er overstimulert, men dersom du er det så får vi håpe det ikke er så ille, at det går over av seg selv;) Legene vil jo evt se det på ul når du kommer til insett. For meg så kunne legen se det på gå måten min at ting kanskje ikke var helt bra for jeg vagget skikkelig og han komenterte det at det så ikke ut som jeg hadde det så bra. Blei sykemld. ei uke. Forsøkene kan jo være veldig forskjellige og jeg er enig med som en skriver her at jeg tror også det kommer litt ann på hvem som tar uttaket. Håper det "bare" er smerter etter uttaket og at du er frisk og rask til insett. Ønsker deg masse lykke til og god bedring!!!!
Lille jente Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Jeg hadde også veeeeeldig vondt ved uttaket, de tok ut 24 egg, og brukte ganske lang tid. 2 dager etterpå var jeg fremdeles hoven og hadde vondt, så da sjekket om jeg hadde veske i buken, altså overstimulering. Det hadde jeg ikke. Noen dager etter var jeg helt fin igjen. Helt til det hadde gått litt over en uke etter uttaket, da begynte jeg å få vondt igjen. Jeg var da overstimulert. Men det kom i ettertid. Så du trenger ikke være overstimulert fordi om du har vondt nå. Det går helt sikkert over. Får du derimot vondt igjen om en ukes tid bør du få det undersøkt. Lykke til.
smilekopp, 2 barnsmor <3 Skrevet 27. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2008 Hei=) eg har vore hos lege idag, hadde CRP på 44, men ikkje nåke feber. men pga de voldsomme smertene ville de ha meg inn på sjukehuset for undersøkelser. eg òg har veldi vondt når eg skal puste inn, og med all bevegelse, når eg e på do..ja det meste er vondt. eg var dritredd for infeksjon. men på sjukehuset tok de ein del blodprøver(som eg får svar på imåro), og innvendi og utvendi ultralyd. eg har jo forstørra eggstokker men det var normalt etter egguttak, og hvertfall med sååå mange egg som eg hadde. det var jo fleire enn de 16 som eg fekk ut som de lot stå igjen for de va litt mindre. men de meinte at eg ikkje er overstimulert, og de fann ikkje nåke væskeansamlinger innvendi heller... så eg må bare vente til imåro. men de som har hatt vondt og sånn og fått innsatt egg-blei de gravid? eg er sååå spent på om eg får sitte inn egg imåro, eg håper virkeli det!! 14 av 16 egg blei befrukta så eg har no litt å ta av;)
smilekopp, 2 barnsmor <3 Skrevet 27. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2008 lille jente: okey. det er veldi greit å høre erfaringene til deko andre. 24 egg e jammen meg masse!!! det er jammen meg ikkje rart me har vondt etterpå takk til deko andre for svar også
Lille jente Skrevet 27. november 2008 #9 Skrevet 27. november 2008 Bra du ikke hadde noe veske i magen, det er jo et godt tegn. Hvis du blir overstimulert vil du absolutt merke det snart. Magen min var helt oppblåst. På det meste var den 93 cm. Gjorde veldig vondt, og skinnet var helt stramt. Men oppi alt det vonde, så ja, jeg er blitt gravid Er i uke 5+4 i dag. Er så glad. Så selv om overstimuleringen var helt jæ.. så fikk jeg verdens beste premie. Så nå må jeg bare slappe av og ikke stresse så den lille spiren klarer seg. Planen er at vi skal fortelle det til foreldrene våre på julaften. Da er det bare 2 uker igjen til jeg er over 3 mnd grensen.
Gjest Skrevet 27. november 2008 #10 Skrevet 27. november 2008 Nå har ikke jeg tatt ut egg siden høsten 2003, men husker godt de smertene du beskriver. De, samt smerten ved uttaket var en av årsakene til at jeg bestemte meg for at et barn var nok. Aldri i livet om jeg ville gå gjennom dette en gang til.... Spørs hva som hadde skjedd om vi hadde mistet den gangen også!?!? Den forklaringen jeg fikk ang smertene, var at de mente det hadde dannet seg arrvev på eggstokkene for hver gang jeg hadde tatt ut. Og det igjen gjorde at det ble mer smertefullt for meg. Men- dette kan jo selvfølgelig variere fra person til person. Og nå skal gutten vår bli storebror til en baby unnfanget uten sprøyter spray og smerter- undrenes tid var visst ikke forbi:)
smilekopp, 2 barnsmor <3 Skrevet 27. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. november 2008 lille jente: eg har jo enorme smerter og magen er større, men er ikkje sånn stramt skinn. men når de sa på klinikken at eg var ikkje overstimulert på den måten får eg håpe på det beste. er jo utruli flott at du blei gravid oppi all smerten!=) drømmen min var å fortelle det no i jula te foreldrene våre. men om eg blir gravid er det kanskje litt tidli å sei det allerede no. skaptrøndern: ja d var heilt JÆV.. med uttaket også, men tilslutt fekk de lindra de værste smertene, men huff håper eg slepp det fleire ganger. eg veit ikkje om eg har lav smerteterskel men eg synst det va grusomt:P det er jo fantastisk at de har fått til å lage ein baby på naturlig måte også, ingenting kan jo vere kjekkere enn det=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå