Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 ....Skoleme og barnevernet får penger som ligger i barnehagebudsjettet og potten! Dvs og reslutere i at det blir flere barn pr. avd. i henhold til avdelingsareal, og IKKE flere ansatte pr. barn. fra januar 2009. samtidig vil 2006 barn regnes som 3åringer og dermed blir personalsi tiasjonene og avdelingsløsninger i forhold til barnegrupper seende helt annerledes ut enn det dere er vant til nå! Dette vil gå ut over barnehagehverdagens tilbud, ansattes evne til å utføre pedagoiske virksomheten som rammeplanen fra kunskapsdepartementet har felt inn... ______________________________________________________________________________________________________________________ FORELDRE: VIL DERE HA DET SÅNN? Det er deres barn, dere som er brukere av barnehagene! Vær så snill og hjelp oss og opprettholde dagensbarnehagetilbud!
karla la Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Nei slik vil vi ikke ha det!!!!!! Greit at skoler og barnevern får mer penger, men det kan da ikke gå på bekostning av barnehagene som allerde sliter. Pr. i dag er barnegruppene for store i henhold til avdelingsareal og ansatte pr. barn! (på bakgrunn av min erfaring ,mener jeg det) Synes det er urovekkende stille rundt dette temaet....? Betyr det at de fleste er fornøyd m det fungerende tilbudet i barnehagene? Hvis så er tilfelle tror jeg mange foreldre går med "skylapper" på. HALLO! Våkne opp! Godtar dere et så "haltende" produkt for barna deres??? Barna har ikke så mye de skulle ha sagt. Det er foreldrene som må kreve på barnas vegne. Hvis det hjelper ; vi betaler for å ha barnehageplass. Ganske mye også( de fleste hvertfall) Nå vil jeg prøve å provosere litt på bakgrunn av noen tanker jeg har hatt: Skulle likt å gjøre en statistikk på om det er flest menn/fedre som er fornøyd m barnehagetilbudet. Jeg tror det. Tror at vi mødre har høyere og andre krav hva anses som god omsorg og pedagogisk innhold.....!!? Vel , hvis menn hadde vært som oss bare med deres evne til å handle, stille krav og forandre noe på et produkt som er dårlig.....Snakke høyt og bli hørt!!! Skulle likt å høre fra flere engasjerte mødre( regner ikke med å få respons fra menn, de "blander "seg som kjent ikke i dette temaet....) Tviler på noe særlig respons i det hele tatt. Tror vi mødre er tafatte og stilltiende......"det nytter jo ikke likevel" Forøvrig har jeg notert meg at jeg er den første som svarer på ditt innlegg. Ja, typisk Har også googlet en del rundt temaet og finner nesten bare om Tveitereid som utaler seg ganske sterkt og engasjert rundt det m barn i barnehage .Ja , han er mann. Alle dere mødre der ute: engasjer dere i noe annet en pepperkakebaking og andre "koselige"julesysler!!! Et nytt barnehageår er rett om hjørnet!
Maud Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Det var da voldsomt så liten tro du har på mødre! Barnehage er en kommunal oppgave og det er kommunepolitikerne som eventuelt prioriterer vekk barnehage på bekostning av andre områder. I min kommune er ikke budsjettet for 2009 ferdigbehandlet, men jeg vet det gjøres en stor innsats fra SU og andre foreldreinitiativ for å undestreke at barna er det viktigste vi har. I "min" barnehage er det primært mødre som gjør denne jobben og som innhenter underskrifter, som kontakter politikere osv. Det er ikke alle mødre som nøyer seg med å bake pepperkaker...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 I Bergen har både menn og damer engasjert seg og arrangert et fantastisk fakkeltog mot barnehagekutt! Men at mange har mye å gå på når det gjelder å engasjere seg er riktig...
karla la Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Går ut ifra at damene har dratt med seg mennene på dette fakkeltoget!? Skal vedde på at det var mest damer til stede! Ikke misforstå, synes dette fakkeltoget var på sin plass!!! Kanskje vi kan få til flere fakkeltog?!!!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 De som startet det hele var menn, og damer. Disse mennene reagerte selv :-)
karla la Skrevet 27. november 2008 #8 Skrevet 27. november 2008 Ok. Der fikk jeg svaret jeg regnet meg ut til. Mennene startet det hele og damene diltet etter. Slik det alltid har vært
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #9 Skrevet 27. november 2008 Har bestemt deg du :-) Nei, det var menn fra en barnehage og damer fra en annen barnehage. I min barnehage er det ganske jevnt fordelt på kjønn hvor engasjert foreldrene er, er mer skuffet over hvor selvopptatt veldig mange foreldre er...noen kunne godt engasjert seg mer!
karla la Skrevet 27. november 2008 #10 Skrevet 27. november 2008 OK. Men jeg forstår ikke hva det er du skriver. Bare engasjerte menn fra en barnehage og bare damer fra en annen.....??
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #11 Skrevet 27. november 2008 Av den gjengen som satte det hele i gang, var det både menn og damer, begge kjønn like engasjerte. I toget var det mange engasjerte mammaer og pappaer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå