Noah-gullet Mai-08 Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Han er 6 mnd om en uke,å har bare rullet over fra mage til rygg noen få ganger. Han har ikke rullet fra rygg over til mage,å han blir kjempesint og utålmodig hvis han må ligge lenger enn noen minutter.. Leser her inne at andre sine babyer snur seg rundt allerede fra 2 1/2 mnd alder..så jeg blir litt frustrert siden min snart er et halvt år! Noen triks for å hjelpe han igang?
tvkrus Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 det kommer ,min er 6mnd han ruller heller ikke rygg / mage gjort de ten gang ( men tror han fikk hjelp av søstra) yngste jenta var ca 8mnd får hu gjorde det
mai mammaen til to Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 er bare å legge dem på gulvet ofte så lærer dem seg til det. sitt på gulvet med han og lek... mini her snudde seg masse fra mage til rygg da han var ca 3 mnd. det holdt han på med noene uker så stoppet det opp... når han var 5 mnd begynte han igjen og 5.5 mnd så rullet han fra rygg til mage og. nå er han litt over 6 mnd og ruller langt avgårde om han gidder... hehe... plutselig kan din det og.. på helse stasjonen sa de at dem lærer seg å rulle fra rygg til mage mellom 4-6 mnd ca...men det er jo veldig inviduelt.. plustelig kan han i det i morgen..
Marsipan❤grisen Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Mitt råd er å ikke stress med hva babyen din klarer og ikke. Noen babyer er tidlig ute med ting og andre senere. Ikke sammenlign ditt barn med andre barn, kanskje ditt barn kan noe som ikke andre kan?? Jenta mi er 6 mnd og hun er også kjempe dårlig til å ligge på magen, hun haaater det. Er som du sier : 1 minutt, så er hun lei. Men når hun var 5 1/2 mnd, så snudde hun seg overraskende fra rygg til mage. det hadde jeg ikke trodd hun skulle klare så fort i.o.m at hun hun har liggi veldig lite på magen. Men på den halve måneden som har gått siden det, så har hun kanskje bare snudd seg over 5 ganger. Men er ikke noe jeg tenker på egentlig. Jeg tenker at det kommer når hun vil og når hun er klar for det. Tror ikke det er så mye du kan får gjort, tror han må finne ut av det selv
Nenya^juni2010 Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Rundt 6-7 mnd hadde knøtten min gulvnekt, han kunne snu seg på magen, men ikke tilbake. I den perioden bar jeg han masse på rygg og mage i meitai. Prøvde alltid å ha han på gulvet, men tok han opp med engang han var lei. Rundt 8 mnd begynte han å krype, 11 mnd begynte han å gå. Så var ikke noe senere med det selv om krypinga kom litt sent:) Så som Sofia sier, det er ingenting å stresse med:)
Gjest Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Min fant vel ikke ut før han var 6,5 mnd at det var stas å rulle fra rygg til mage, før det var han veldig komfortabel med å ligge på ryggen og leke.. Men når han først fant ut hvordan han kom seg rundt, skulle han aldri mer ligge på ryggen. Han har også alltid hatet å ligge på magen.
lille sprelle Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 fått fra fysio: legg babyen på ryggen - ha en leke som er gøy å strekke seg etter - ta tak i hoften og snu rundt. Deretter samme øvelse over til rygg igjen. Blir en del hyl, men det virker som om hun lærer! (forutsetter selvsagt at babyen har god kontroll på hodet da - så det ikke klasker i matta...)
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 27. november 2008 #8 Skrevet 27. november 2008 Ikke stress alle barn er ikke like. noen er tidlige og andre er sene. Snuppa her snudde seg fra rygg til mage når hun var 5mnd, men er 8mnd nå å snur seg enda ikke fra mage til rygg. Fikk beskjed av HS om at å rulle seg fra rygg til mage var den viktigste motorikken, ikke å snu tilbake. Så syns du skal nyte tiden sammen med den lille å slappe av. og ikke bekymre deg for det. plutselig så klarer babyen din det )))))
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 27. november 2008 #9 Skrevet 27. november 2008 Det kommer av seg selv... Og til deg som hadde fått råd av fysioterapaut.. Merkelig at hun/han har gitt råd med å hjelpe de på den måten. Aldri hørt om
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 27. november 2008 #10 Skrevet 27. november 2008 Har heller aldri hørt om å hjelpe babyen med noe. trudde di skulle finne ut av slike ting selv slik at di ble sterke i kroppen og motorikken.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 27. november 2008 #11 Skrevet 27. november 2008 Ikke sant. Her er jenta mi hos fysio 3 ganger i mnd. 3 forskjellige fysioterapauter..Hun er 7 mnd i dag. Og har aldri fått hjelp til noe. Og aldri blitt fortalt at man skal hjelpe de heller. i mitt hode sier det seg selv at de må prøve selv for å klare selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå