Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg får høre så mye forskjellig når det gjelder Andre klubberdette; trening i rugetida.Ta det helt med ro. Tren som vanlig. Gå turer men ikke noe mer. Er det noen der ute som vet hva som er riktig????

I de to siste forsøkene mine, som ikke endte med graviditet, gikk jeg laaange tuer (3-4 timer) i raskt tempo. Jeg fikk satt inn fryseegg i går, og lurer på om jeg skal trene på ergometersykkel (rolig tempo) denne gangen. Blir gal av å ha perioder uten trening, gang på gang, og tenkte at denne gangen skulle jeg trene.

Hvilke råd/anbefalinger fikk dere, og hva har dere gjort???????

Veldig, veldig takknemlig for svar!!

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De 2 forsøkene jeg har vært igjennom har jeg sluttet å trene under rugetiden, vanligvis sykler jeg på ergometersykkel når jeg trener. Denne gangen går jeg en 20 minutters gåtur hver dag på ettermiddagen. Det gjorde jeg også når jeg gikk gravid med jenta mi og det gjorde underverker - derfor gjør jeg det nå under fryseforsøket.

Av en eller annen grunn tar jeg ikke sjansen på å sykle på ergometersykkel - sannsynligvis er det nok bare psykisk jeg tenker slik .., men vil liksom ikke angre på det i ettertid at "det er derfor jeg mistet".....

Skrevet

Jeg tror det er viktig å ikke trene for hardt, anaerob trening som fører til at oksygentilførselen stopper opp. Moderat trening er bra for blodomløpet. Ergometersykkel høres helt ok ut.

Skrevet

Hvorfor skal man ikke kunne trene i rugetida? Jeg snakka med flere leger i Haugesund angående dette, og de sa at det BARE var positivt å trene. Så jeg trente spinning 3-4 ganger i uka gjennom rugetida, og gjør det fortsatt. Er nå gravid i uke 36:)

Trening er bra for både blodsirkulasjonen og psyken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...