Cammiilla87 Skrevet 26. november 2008 #1 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg er nå 8 uker på vei og det har nettopp blitt slutt med kjæresten. Det har hanglet en stund og han er kjempesjalu på alt og ingenting, og i tillegg er han ganske manipulerende. Det var jeg som gjorde det slutt, og nå sitter han og gråter (vi bor ikke sammen) og har det så fælt. For bare noen dager siden sa han selv at det ikke fungerte.. Jeg ble bare så lei av alt styret og det at han var så usikker på at det var meg han ville ha, eller eksen sin.. Det er veldig komplisert, men foreløpig har jeg ikke angret. Er det noen andre her som er i samme situasjon? Mange vil nok synes at det er slemt gjort av meg i og med at det er en unge involvert, men det er bedre at jeg går nå enn at han forlater meg etter at ungen har kommet til (han gjorde det med en annen kjæreste). Jeg bor fortsatt hjemme hos foreldrene mine og per i dag har jeg ikke økonomi til å flytte for meg selv, har fast jobb men lønna er ikke noe å skryte av. Er det noen som vet om jeg kan få noe økonomisk støtte en eller annen plass? Blir veldig glad for alle innlegg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139183198-8-uker-p%C3%A5-vei-og-alene/
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #2 Del Skrevet 26. november 2008 hei! er i nesten samme situasjon! gikk fra bf rundt uke 8,pga oppførselen hans. han var veldig negativ til det meste,sliter med psyken sin og tenker ikke før han snakker..synes mest synd på seg selv nå,selv om det er han som har ødelagt alt selv.. en laaang historie,har lagt ut innlegg her som du finner lenger ned på denne siden,tror overskriften er noe som " hva skal jeg gjøre" og et litt lenger bak med "uff,blir så frustrert" eller noe slik! der er mer av historien! jeg fant ut at å avslutte forholdet var det beste,for jeg hadde ikke klart¨å leve med sånn som han oppfører seg...og jeg mener absolutt det er det beste! man skal ikke finne seg i hva som helst,nå må man tenke på hva som er best for seg selv og lille baby=) ang penger så vil du jo få permisjonspenger,hvis du har jobbet 6 av de siste 10 mnd før fødselen,jeg driver fortsatt og undersøker hva man har krav på av penger,men man får vel utvidet barnebidrag når man er alene,og bidrag fra barnefaren så lenge du oppfører han som far og han erkjenner farskapet! du får full foreldrerett siden dere ikke har vært samboere! det er flere innlegg på sidene her om hva man har krav på,så bruk litt tid på å lete igjennom sidene her inne på forumet,så får man litt svar! ta kontakt med nav,de hjelper deg også=) mendet viktigste av alt,dette klarer du!!!! ingen skam i å være alenemor,faren kan jo få samvær med barnet om han ønsker dette! viktigst av alt,ta de avgjørelsene DU mener er best,er tross alt du som bærer denne ungen! og du vil bli en like god mor alene,som sammen med en mann! ikke føl deg tvungen til å bli i et forhold som du ikke er fornøyd med! mine foreldre holdt sammen i maaange år,pga oss unga, men vi hadde det bedre etter at de gikk fra hverandre,for de hadde det ikke bra sammen og det merket vi godt! så lenge du har famile/venner som du kan snakke med og som støtter deg,så kommer du til å klare deg helt fint!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139183198-8-uker-p%C3%A5-vei-og-alene/#findComment-139183713
Gjest Skrevet 27. november 2008 #3 Del Skrevet 27. november 2008 Hos Nav kan du finne skjemaer på økonomisk støtte som du kan søke på. Her er linken: http://www.nav.no/page?id=1073743648&formQuery=data%2Fthemes%2Fcontent%2F@key+%3D+1073743188 Ørtogførti skjemaer på siden, men les igjennom de som ser ut til å være relevante for deg. Du får foreldrepenger om du har jobbet seks av de ti siste mnd. Har du ikke det, får du utbetalt engangsstønad. Foreldrepenger får du fra tre uker før ul-termin. Engangsstønaden vet jeg ikke når du får. Du vil få overgangsstønad i tre år om du ikke tjenter alt for mye. Jo mindre du tjener, jo mer i overgangsstønad får du. Den første utbetalingen er måneden før termin. (Jeg har termin 2. januar og vil få første utbetaling i desember). Du vil også få barnetrygd for et barn til. Ikke dobbelt barnetrygd som noen tror (altså får du tvillinger, får du barnetrygd som om du skulle ha tre barn, får du et barn, får du barnetrygd som om du skulle ha fått to). Men barnetrygden kan ikke søkes om før babyen er 30 dager gammel. Det var en dame fra Nav på svangerskapskurset jeg var på som informerte om dette. Ellers så kan du gjøre som jeg gjorde, fyllt ut det du forstår på skjemaene, bestill time hos Nav og få hjelp til å fylle ut resten. Noen sier det bør gjøres før uke 26, for det er lang behandlingstid hos Nav. Uansett, ikke somle med å søke. Så jeg håper du får nok stønad til å flytte hjemmefra. Kan ikke være noe særlig å bo hjemme når man skal bli mamma. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139183198-8-uker-p%C3%A5-vei-og-alene/#findComment-139187757
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå