Gå til innhold

OTH eksperter - er dette ett godt eller dårlig kjøp?

Anbefalte innlegg

Jeg tittet på en OTH som en venn av meg skal selge en OTH i svart. Den har litt rust på forhjulet, men det er bare estetisk. I tillegg er det svarte trekket VELDIG falmet så må nok kjøpe nytt. Hun skal ha 1600kr for den. Det er forresten en 2005 modell.

Er det ett dårlig kjøp?

(ps. hva gjør jeg da hvis siden jeg VIL ha OTH men ingen selger dem under 3000kr og jeg har ikke mer enn max 1800kr å bruke på vognen for må ha pose også).

Fortsetter under...

Nytt trekk koster ca 1.900 kr. Så hvis du skal kjøpe nytt blir det 3.500 kr.

Da kan du like gjerne kjøpe en helt ny vogn til 4.000 kr (den "gamle" modellen selges billigere..)

Hvis du skal bruke maks 1.800 kr på vogn ville jeg nok ha sett meg om etter en annen vogn, for det er ikke lett å finne så billig oth. Evt kjøpt din venninne sin og brukt det falmede trekket..

Tja -kan du ikke prute litt da. Si at du er usikker i og med at trekket er så falmet og at ny koster 4000 kr... Du kan få brukte trekk på finn.no - de billigste ligger på rundt 800 kr brukt. Vinterpose brukt i OTH bør ikke koste mer enn 500 kr (tror det er halv pris. Men du kan velge andre merker også.

Vær obs på: Om det trekket du kjøper faktisk kan brukes til 2005 modellen. Det er forskjell mellom 2006 modell og 2007 modell som går på antall knapper. Du kan høre med Fru Lyng i Oslo i Akerspasasjen eller Biteringen i Bergen. Men om det er forskjell på 2006 og 2005 modell som går på knapper vet jeg ikke.

Ellers så kan du jo sjekke ut finn.no og virkelig følge med og ringe med en gang du ser en som er i din prisklasse. Det ligger en grønn oth der til 3500 kr med seat insert og bøyle (dette ekstrautstyret koster en del, så da er ikke vogna så dyr), men kanskje det er for dyrt. Du kan jo prøve å prute litt der også. Kanskje du får med en vognpose på kjøpet??

Håper du finner noe - vogna er kanonbra!!

hei

den hadde jeg ikke kjøpt til den prisen,med rust og greier. Da hadde jeg heller prøvd å spinke og spare for å skrape sammen til en 07mod som de har på barnas hus til 3999 (som nevnt ovenfor) Da er det jo stor sjamgs for at du får solgt den til en fin pris når du selv er ferdi med vognen. Synes1600 var dyrt for en så gammel vogn med rust og falmet trekk! Kommet til noen beslutning forrersten?

Den ville jeg ikke kjøpt. Tror nok ikke du finner en brukbar OTH til under 1800kr dessverre.

Som flere her sier så ville jeg heller ha prioritert å spare litt.

Jeg harr hatt lyst på OTH lenge,men har ikke tatt meg råd. Hadde hele tiden lyst på blå vogn,så da jeg så det tilbudet til 3990kr slo jeg til med en gang. Blå var den også. Jeg har kjøpt stellebag,vognpose og bumperbar i utlandet.

Annonse

Det er en drøy pris om det ikke følger med ekstrautstyr som bumperbar, seatinsert ++ med tanke på rust og det falmede trekket. Det er jo en del brukte trekk på finn da, så du kan jo skaffe deg et der!

Det er vel ingen som kommer til å gi 3000,- for en brukt vogn som kostet 4000,- ny... Uansett så har jo nyprisen falt til det nå, og da hjelper det lite at vogna "en gang i tiden" kostet 5-6000,- ny. Det er vel dunt å gi HI forhåpninger om det....?

Nyprisen er jo på nesten 7000 for 08 modellen, mens 07 modellen selges for 3900 nå, men den har jo kostet 5900 før. Jeg solgte min 2005 modell, litt sliten og 3 år gammel for 3000 kroner, uten utstyr. Har aldri sett en OTH brukt til mye under 3000. Så det er gode bruktpriser på OTH.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...