Gå til innhold

Engstelig for spontanabort etter fostervannsprøve

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tok fostervannsprøve i går pga alder. Nå er jeg så redd for at jeg skal miste det lille barnet jeg bærer på. Jeg føler meg liksom våt nedentil (ha meg unnskyldt), men når jeg undersøker, så er det igrunnen helt vanlig men jeg er så redd og husker liksom ikke hvordan det pleier å være. Finnes det noen andre her som også har tatt fostervannsprøve? Kan dere være så snill å fortelle hvordan dere følte dere etterpå. Når var dere sikre på at dere ikke kom til å spontanabortere pga denne prøven?

Fortsetter under...

Jeg tok fostervannsprøve i uke 33 med andremann, da det ble oppdaget store misdannelser på ul. Kan ikke huske at jeg hadde ubehag etterpå, men jeg hadde andre ting å tenke på da.. Tror de sa til meg at jeg kunne lekke litt noen dager etterpå, og at jeg måtte ta det helt med ro. Ingen tunge løft, ikke noe stress.

Faren for å abortere etter fostervannsprøve er vel rundt 1 % i en uke etterpå sånn ca? Jeg tror det men husker ikke helt. Men er du veldig bekymret bør du kanskje snakke med noen som kan dette skikkelig??

Lykke til! =)

Tusen takk for svar. Det var trist å lese nicket ditt da, en engel. Men takk for at du svarte meg. I går var jeg på RIkshospitalet fordi jeg liksom kjenner meg fuktig nedentil. Da sjekket en jordmor etter hjertelyden til lille baby og den var normal med 150 slag i minuttet. Mere ble ikke gjort, hun mente at man har mer utflod som gravid. Jeg synes det er så mye å engste meg for. Faktisk har jeg ikke kjent noen glede for denne graviditeten, alltid er det noe. Dersom jeg ikke mister, og det viser seg at alt er bra, skal jeg kjøpe et rosa eller blått babyteppe hvis jeg får brev (og ikke telefon) fra Ullevål sykehus.

Så bra da! Ja mange har økt utflod i svangerskap, så det kan jo hende det bare er det. Krysser fingrene for det!

Ja det er mye å engste seg for. Men jeg håper du prøver å glede deg litt også. Håper du får brev snart!!

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...