Gå til innhold

Føde i badekar eller basseng?

Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt om hvordan en kan føde, og har lest ett sted at det er mer behagelig for babyen å føde i vann. Det virker også smertelindrende på den fødende å ligge i vann, siden kroppen blir vektløs der. Pratet med jordmor om hva slags muligheter det var å føde i basseng eller badekar på Kristiansand sykehus og hun sa at det ikke var mulig å føde i basseng siden det kunne ta for lang tid for å få opp babyen dersom noe galt skulle skje. Er det noen som vet noe om det, eller har noen erfaringer som dere kan dele? Har alltid hatt en forestilling om at jeg skulle ligge å plaske i ett basseng når babyen kommer! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139182759-f%C3%B8de-i-badekar-eller-basseng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg fødte i badekar på sykehuset Østfold i 2004 og må si at det virkelig kan anbefales. MEN det krever jordmødre som har denne spesialkompetansen... Hit vi har flyttet nå får jeg dessverre ikke den muligheten og det er litt leit syns jeg.

Typiske steder du kan føde i vann er fødestuer eller ABC-klinikker som tilbyr alternativ smertelindring.

Jeg hadde en korsrygg som omtrent "tok livet av meg" og det å gå oppi et badekar fylt med masse varmt vann gjorde underverker! Utrolig deilig mellom riene også. Og badekaret var utstyrt med håndtak og flater for beina så man virkelig fikk tatt i mot slutten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...