La vita è bella <3 Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Vi har leid fra if, men det begynner å bli trangt i det allerede, og snuppa er bare 3 mnd.. Sambo har fiklet bak ryggen og justert, men nå er det ikke mer å ta av. Ramaskrik hver gang vi skal ha henne i bilstolen, selv om det går greit når hun sitter der. Men med vinterklær på er det ganske trangt. Hun er 7 kg nå. Noen som vet hva man kan gjøre?? Skal jo vare til ungen er 10 kg og rundt 9 mnd gammel.. :S
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Har du tatt vekk alle babyputene da?? syns det høres løye ut at sete allerede er for lite.. ta ut alt det du kan ta ut å prøv da.
Makko med to små gutter Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Har et brio sete. Jeg har også en på 3mnd, og ser ikke for meg at setet varer til påske (7mnd) nei. Kanskje til midt av januar. Selve setet er langt fra for lite, men øverste "selehullet" er for langt ned... og han skal jo ikke ha skulderen over der selene kommer ut. Får bare håpe mini sitter stødig før det er nødvendig å bytte, -ellers har vi at problem.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 må bytte fordi selehullene er for langt nede??? da skulle jeg ha byttet for leeeeeeenge siden. men jenta er 8.5 mnd. da trur jeg maaaange skulle ha byttet for lenge siden vist beltehullene er for langt nede... har aldri hørt om det!!! har ei vennine som har brio, hun brukte det sete til hennes unge var 1 år og satt enda kjempe fint, men bikket over 13kg.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 skal egentlig bytte sete når babyen er over 13 kg eller ørene går opp til kanten av seteryggen. slik er det, ikke med selene, da varer ikke sete lenge nei!!!
Makko med to små gutter Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Det står ganske tydelig i instruksjonene og i alle sånn "hvordan sikre barn best mulig i bil" Begynner å ha lite å gå på lengden på selene snart også (det har vel en sammenheng?).
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 javel.. da skulle jeg og sikkert maaaange byttet for leeeeenge siden.. da skulle jeg byttet når hun var ca 3-4mnd gammel og det er alt for tidlig.!!!!
La vita è bella <3 Skrevet 26. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. november 2008 Ja for det står ingen plass at man kan ta ut noe, bare endre på høyden på selene over skuldrene (?) og det har vi gjort. sliter også når vi skal sette på selene, de er jo snart alt for korte.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Du kan ta ut alt som er løst som babyinnlegg, putene som støtter hode/skuldrene. og så tror jeg det skal være ei pute som babyen sitter på som du kan ta ut, ligger liksom under trekket. ei vennine av meg hat izi sleep og hennes er 6mnd og hun har aldri nevnt at selene begynner å bli for korte.
La vita è bella <3 Skrevet 26. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. november 2008 Okei takk.. Jo for jeg mente jeg hadde lest her at man kunne ta ut innlegg, men sambo fant ikke det i bruksanvisningen.. Men da gjør vi det
mammaTilLinnea Skrevet 27. november 2008 #11 Skrevet 27. november 2008 du kan ta ut isoporen i hodestøtten, det gjorde susen her, var alt for trangt for hodet ellers. men likte ikke det setet jeg da, byttet ved 6 mnd, og solgte setet... snuppa likte seg ikke i det!
La vita è bella <3 Skrevet 27. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 27. november 2008 Men er det noen som kan fortelle hvor det står at man kan ta ut isoporen?? Selv om det er mange som sier det her vil jeg gjerne lese det svart på hvitt i en bruksanvisning... Står jo at man ikke skal fjerne noe, jo. Uff, jeg er forvirra..
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 27. november 2008 #13 Skrevet 27. november 2008 har aldri selv hørt at en skal ta ut noe isopor, det høres risikabelt ut synes jeg iallefall. Har du prøvd å ta vekk babyinnelegget?? hjalp det? Kanskje du skal ta en telefon til IF og snakke med di om problemet ditt. Tror ikke IF sender deg et nytt sete når hun er så liten.
La vita è bella <3 Skrevet 27. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 27. november 2008 Nei neste sete er vel tilpasset unger som kan sitte. Jeg synes også det høres risikabelt ut å ta ut isopor. Men hva er babyinnlegget? Er det det som sitter fast med borrelås? Blir vel det samme om man fjerner det eller man fjerner isoporen inni? Har sendt mail til if, kommer til å ringe hvis jeg ikke får svar..
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 27. november 2008 #15 Skrevet 27. november 2008 Ja er putene som er festet med borrelås, det kalles babyinnlegg. for det støtter hode når di er små og sete blir litt trangere slik at di føler seg trygge. Disse babyinnleggene med borrelås kan dere ta vekk, + det skal være en pute babyen sitter på, ligger under trekke, som du også kan ta ut, vist du forstår. men du kan iallefall prøve å ta ut innleggene først.
La vita è bella <3 Skrevet 27. november 2008 Forfatter #16 Skrevet 27. november 2008 Okei, takk. Ikke for å være spesielt vanskelig, men jeg mener fremdeles at det ikke står noe om dette i bruksanvisningen
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 27. november 2008 #17 Skrevet 27. november 2008 Det går helt greit ))) jeg har acta graco og har tatt ut alt som jeg kan ta ut, og alle jeg kjenner med forskjellige seter har det så er ikke farlig. det er slik at enn kan bruke sete myye lengre når en tar ut disse innleggene, vist jeg ikke hadde tatt disse ut måtte jeg ha skiftet sete når hun var 4-5 mng gammel og det er fortidlig ))) Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå