Gå til innhold

2mnd og søvn.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser deres 2 måneder gamle babyers sovemønster ut? Jenta vår er ofte våken fra 1 tiden på dagen til 2-3 tiden på natta...altså langt over 12 timer i strekk...Når hun sovner midt på natta kan hun godt sove 6 timer i strekk, være våken en time eller to for så og sove av og på i 3 timer til men så er det slutt...Er det for tidlig å begynne å prøve å få inn "døgnet" ? feks hvis hun en kveld sovner i 8 tiden på kvelden, prøve å se om hun kan være våken litt til og kanskje heller sovne før 2-3 om natta???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår tulle er to måneder om to dager. Hun har hatt nattrytme inne i mange uker allerede. Legger seg alt mellom åtte og ti på kvelden, og sover da til neste morgen. Noen ganger sover hun rundt, andre ganger må jeg amme henne en gang i løpet av natten. Vi har ikke gjort noe spesielt for å få inn denne rytmen, det har hun klart selv. Kan også nevne at hun sover mye på dagtid. Er sjelden våken mer enn 2 timer før hun har seg en lur. Varigheten på lurene varierer fra 30 minutter til tre timer dersom vi er ute med vognen.

Skrevet

Min lillegutt drev også på å var våken fra to tiden på dagen til ellevetiden på kvelden. Men så begynte jeg å gå aktivt inn for at han skulle sove en dupp til på ettermiddagen, så da går jeg gjerne en tur i fem tida, eller legger oss på sofan sammen og sover litt. Bæresjalet er uvurderlig om jeg ikke får ham til å sove på noen annen måte!

Lillegull er 10 uker. Han sover også gjennom natta. 6-9 timer i strekk, men vet at dette hører til sjeldenhetene..

Skrevet

oi...må si dere er heldige:)

jeg skal jammen prøve å få henne til å sove en lur på ettermiddagen. Er nok en mye bedre ide enn å vekke henne hvis hun først sovner i 8 tiden på kvelden...er nok litt tidlig å begynne med å holde henne våken. Synes jo hun sover veldig lite i utgangspunktet...bare 9-10 timer i døgnet..

takk for svar

Skrevet

Gutten min er født dagen etter din :-) Han sover fra (ca)10.30 - 13, 14.30 - 16.30, et par 30-60 min lurer på kvelden. Legger ham ca 23. Da sover han til ca 04 og får mat, og sover igjen til ca 8.30. Han sover ute i vogna på formiddag/ettermiddag, og han sover best i vognbagen eller senga, så vogga i stua er lite i bruk.... Noen ganger på tidlig kveld legger vi ham i vognbagen og setter den på soverommet. Han sover best når det er ro rundt ham.... Merker godt dersom det går mye over 2 timer mellom hver dupp, da blir han kavete og misfornøyd. Dersom han ikke har fått sovet nok i løpet av dagen er det vanskeligere for ham å sovne på kvelden også. Virker som søvn avler søvn i hans tilfelle....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...